خودرو مفهومی و خودران بنتلی EXP 100 GT رونمایی شد

خودرواخبار

- 98/04/21
خودرو مفهومی و خودران بنتلی EXP 100 GT رونمایی شدبنتلی به‌مناسبت صدمین سالگرد تأسیس خود، خودرو مفهومی و الکتریکی و خودران EXP 100 GT را رونمایی کرد که ظاهری آینده‌نگرانه دارد.
بنتلی صدمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد؛ اما به‌جای اقتباس از گذشته، این شرکت با خودرو الکتریکی و مفهومی و خودران EXP 100 GT به آینده نگاه می‌کند. خودرو مفهومی جدید بنتلی که امروز در مقر این شرکت به نمایش گذاشته شد، نمایشی منحصربه‌فرد و فوق‌العاده زیبا از گرندتورر برای سال ۲۰۳۵ است. نکته‌ی جالب دیگر این است که خودرو خودران بنتلی EXP 100 GT از هر زاویه‌ای خیره‌کننده به نظر می‌رسد.
خودرو مفهومی و خودران بنتلی EXP 100 GT رونمایی شد
EXP 100 GT که نشانه‌های نمادین بنتلی را با ویژگی‌های آینده‌نگرانه ترکیب می‌کند، ظاهر جذابی دارد. جلوپنجره‌ی بزرگ شامل ۶۰۰۰ لامپ LED با قطعه‌ی باریک مسی از هم جدا شده است و به سپر جلو ظاهری عجیب‌وغریب می‌دهد. چراغ‌های گرد و مورب جلو طرح سنتی بنتلی را به طرحی ساده‌تر تبدیل می‌کند. با این همه، یکی از ویژگی‌های برجسته همچنان باقی می‌ماند: نشان مخصوص بنتلی روی کاپوت.

طول و عرض خودرو برقی و مفهومی بنتلی EXP 100 GT به‌ترتیب ۵.۸ و ۲.۴ متر است و حتی با وزن ۱,۹۰۰ کیلوگرمی و بدنه‌ی آلومینیومی و فیبرکربنی، شرایط خاصی ایجاد می‌کند. خط سقفی شیب‌دار و ظریف که در برخی موارد جزئی از مدل نمادین بنتلی کنتیننتال R-Type الهام گرفته است، به‌طور یکپارچه به‌سمت بخش‌های تزیینی مسی و نقره‌ای عقب گسترده می‌شود که پنجره‌های اطراف و شیشه‌ی جلو و بخش‌هایی از رینگ‌های اکتیو آیرو (Active Aero) را می‌پوشانند.

این مدل بنتلی چیزی بیش از ظاهر زیبا دارد. زیر بدنه‌ی زیبای خودرو، سیستم محرکه ی الکتریکی مجهز به باتری با گشتاور ۱,۵۰۰ نیوتن‌متر قرار می‌گیرد که EXP 100 GT را قادر می‌سازد در زمان ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. حتی با تمام این قدرت، خودرو مفهومی و الکتریکی بنتلی همچنان می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافتی حدود ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. افزون‌براین، بنتلی همچنین می‌گوید این خودرو برقی ازطریق شارژ سریع در مدت ۱۵ دقیقه می‌تواند تا ۸۰ درصد شارژ شود.

دستیار شخصی هوش مصنوعی بنتلی در کنسول مرکزی قرار دارد که ازطریق کریستال روشن شناسایی می‌شود، کنترل پنج حالت مختلف رانندگی خودران را برعهده دارد. از جمله‌ی این حالت‌ها می‌توان به Enhance، Cocoon، Re-Live و Customize اشاره کرد. در حالت Cocoon، راننده و سرنشینان را در پیله‌ای از هوای تصفیه‌شده و شیشه‌ی مات قرار می‌دهد. حالت Re-Live بخش‌های برجسته‌ی سفرهای گذشته را تکرار می‌کند و حالت Customize ترکیبی از تمام حالت‌ها است که با توجه به میل سرنشینان، قابل‌تعویض خواهد بود.

پنج حالت رانندگی خودران به این معنی است که سرنشینان می‌توانند در حالی که راننده دستان خود را از روی فرمان برداشته‌، بنشینند و در داخل فضای جذاب کابین استراحت کنند. کابین با ترکیبی از چرم و چوب تزیین‌شده با مس و پشم و آلومینیوم تزیین می‌شود که بدون شک زیبا است؛ اما تمام مواد استفاده‌شده در داخل کابین با محیط‌زیست سازگار هستند که بنتلی آن را «نوآوری پایدار» می‌نامد.
استفان سیلف، مدیر طراحی بنتلی در این زمینه گفت:
بنتلی EXP 100 GT نشان‌دهنده‌ی نوعی از خودروهایی است که می‌خواهیم در آینده تولید کنیم. خودرو مفهومی ما با الهام از مدل‌های نمادین گذشته، با احساسات سرنشینان خود ارتباط برقرار و به آن‌ها کمک می‌کند سفرهای واقعا فوق‌العاده‌ای تجربه کنند.

بنتلی هیچ برنامه‌ای برای ساخت خودرو مفهومی EXP 100 GT ندارد؛ اما به‌عنوان الهام‌بخش طراحی و فناوری آینده خواهد بود.
advertising