تولید دنا پلاس و 207 با سقف پانوراما

خودرواخبار

- 97/10/19
تولید دنا پلاس و 207 با سقف پانوراماشرکت ایرانخودرو اعلام کرد در آینده نزدیک محصولات دنا پلاس و207 با سقف پانوراما به بازار عرضه میشود فروش این محصول به احتمال زیاد در نیمه اول سال 98 آغاز خواهد شد
یکى از آپشن‌ هایی که در چند سال اخیر بر روی خودروهای لوکس قرار می‌گیرد و رفته‌ رفته متداول می‌ شود، سقف پاناروما است. این نوع سقف به گونه ای طراحی شده که قابلیت دیدن فضای بیرون از خودرو را به صورت کامل برای سرنشینان آن فراهم کرده است و نیز دارای جنس بسیار مقاومی بوده که در صورت تصادف و یا چپ کردن مانع از وارد شدن هرگونه صدمه ای به سرنشینان می‌ شود.
تولید دنا پلاس و 207 با سقف پانوراما
سقف پانوراما نوعی سانروف محسوب می‌شود که کشیده‌تر است و از جلو تا بخش عقب سقف را در بر می‌گیرد. این نوع سقف‌ها در برخی موارد امکان باز و بسته شدن دارند و در برخی موارد به صورت ثابت هستند. نمونه‌ای که بر روی پژو 207 ایران‌خودرو قرار گرفته از نوع ثابت است و تنها امکان ورود نور به داخل خودرو را می‌دهد. جالب است بدانید که سقف پانوراما برای نخستین بار در سال 1953 روی نمونه‌ای مفهومی از برند آمریکایی لینکلن به نام XL-500 قرار گرفت.

شرکت ایران‌خودرو در ساخت سقف شیشه‌ای از مدل 208الگوبرداری کرده است. نکته جالب اینجاست که مدلی از 206 با کد آرسی در بازار جهانی وجود دارد که به سقف شیشه‌ای با قابلیت باز و بسته شدن مجهز است. چنین سقف‌هایی می‌تواند جذابیت بسیار بیشتری برای مشتریان داشته باشد اما ایران‌خودرو به نمونه ثابت اکتفا کرده است. در مورد سقف‌های شیشه‌ای این نگرانی در مورد چپ شدن خودرو و احتمال شکستن آن وجود دارد. سقف‌های شیشه‌ای از جنس و ضخامت خاصی هستند که به سادگی در هنگام چپ شدن شکسته نمی‌شوند
در نهایت آخرین نکته در خصوص سقف مونروف (سقف شیشه ای بدون قابلیت باز شدن) یا همان پانوراما مورد استفاده در پژو 207صندوق دار، عدم تجهیز این سقف به کاور برقی است. به شکلی که باز و بسته کردن کاور مربوط باید به شیوه دستی توسط سرنشینان انجام شود که با توجه به ابعاد بزرگ بخش شیشه ای، انجام این پروسه به شکل دستی چندان آسان به نظر نمی رسد.
advertising