اشنایی با دنا پلاس و مقایسه با دنا

خودروسایر

- 97/09/03
اشنایی با دنا پلاس و مقایسه با دنامدت زمان زیادی ایران خودرو در تلاش بود تا بتواند یک محصول لوکس و متفاوت از دیگر ماشین هایش به تولید برساند که سرانجام بعد از چندین سال تلاش و مهندسی به عرضه دنا ختم گشت که یک فیس لیفت کلی از سمند میباشد . دنا در ظاهر دارای ایراداتی همچون قدیمی بودن ، ساده بودن بیش از حد و عدم تناسب ابعاد قطعات با یکدیگر است ایران خودرو پس از معرفی خودرو دنا نسخه فیس لیف آن به نام دنا پلاس معرفی کرد که مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت دنا پلاس از لحاظ ظاهری تغییراتی داشته که در ادامه به برخی تغییرات ومقایسه با دنا می پردازیم در اصل دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا نداشته است و بیشتر تغییرات اعمال‌شده در بدنه‌ی خودرو است.
اشنایی با دنا پلاس و مقایسه با دنا
اولین تغییری که در ظاهر دنا پلاس بدون روشن کردن این خودرو ظاهر می‌شود، سانروف آن است. دنا پلاس اولین خودروی ملی است که به‌صورت پیش‌فرض سانروف و همچنین دوربین دنده‌ عقب دارد. می‌توان انتظار داشت این روند در خودروهای جدید ایران خودرو ادامه یابد
داخل کابین دنا در نگاه اول شباهتی به هیوندای سوناتا nf دارد که باعث شده تا دنا در داخل کابین ظاهر نسبتاً هماهنگی داشته باشد . کیفیت مونتاژ و متریال به کار رفته در داخل کابین دنا مناسب است ودر کابین دنا پلاس طراحی در مجموع قابل قبول اما تکراری است و تفاوتی در مجموع با دنا LX از نظر طراحی ندارد . کیفیت ساخت و مونتاژ دنا پلاس و هم چنین متریال به کار رفته خوب است و وجود4 ایربگ ، سانروف ، سیستم مالتی مدیا کامل ، نویگیشن و صندلی های8 جهته برقی برای سرنشینان جمله آپشن های خوبی هستند که سطح رقابت دنا پلاس را بالا برده است .

دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنا است. این دو خودرو از موتور EF7 بهره می‌برند. این موتور حجم 1646سی‌سی (1700 سی‌سی اسمی)، 4سیلندر و 16 سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس 115 اسب بخار است که در 6000 دور در دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی دنا و دنا پلاس یورو4 است.دنا و دنا پلاس با شتاب صفر تا 100کیلومتر بر ساعت 12,03 ثانیه، تا نهایت سرعت 190کیلومتر بر ساعت می‌پیمایند. مصرف سوخت این دو خودروی ترکیبی تولید ایران خودرو 8.1 لیتر بنزین در 100 کیلومتر است.

دنا پلاس از سیستم تعلیق یکسان با دنا بهره میبرد که باعث شده سواری آن نرم ، هندلینگ خوب و به عنوان یک سدان خانوادگی خوش دست ارزیابی شود اما تقسیم وزن آن به گونه ای میباشد که سنگینی وزن به ویژه در سر پیچ احساس میباشد و اما آیرودینامیک خوب دنا پلاس در بهتر شدن پایداری نقش مثبتی ایفا کرده است

دنا پلاس در کلیت با دنا تشابه های بسیاری دارد اما در ساخت دنا پلاس دقت ، تکنولوژی و کیفیت بالاتری را مد نظر قرار داده اند که باعث شده تا دنا پلاس به عنوان یک ماشین ایرانی در رنج قیمتی که در آن قرار دارد یک گزینه ارزشمند تلقی شود و در مقایسه با دنا هم با توجه به ویژگی هایی چون ظاهر مدرن تر و زیبا تر ، آپشن بیشتر ، دقت بیشتر در ساخت ، بازار فروش و دست دوم بهتر و ... ارزشمندتر ارزیابی می شود.
advertising