خودرو ملی با چهره ای جدید نمایان می شود

خودروسایر

- 97/10/17
خودرو ملی با چهره ای جدید نمایان می شودسمند به عنوان اولین خودروی ملی در سال 1381 تولید و در مدلهای مختلف از جمله LX ، سریر ، SE و ... روانه بازار شد و از 16 سال پیش تا بحال هیچ تغییر عمده ای بر روی این خودرو اعمال نشده است و حالا قرار شده است باز هم سمند فیس لیفت شود تمامی برندهای معتبر خودروساز به طور میانگین هر 4-5 سال یکبار یک نسل جدید از خودرو را روانه بازار میکنند ، در واقع اگر سمند در یک کمپانی معتبر خودروسازی تولید میشد در سال 1397 باید شاهد چهارمین نسل آن می بودیم.
خودرو ملی با چهره ای جدید نمایان می شود
جالب است بدانید این خودرو ملی طراحی موتور، بدنه و شاسی این خودرو توسط شرکت‌های انگلیسی و فرانسوی، قالب‌های آن توسط شرکت ژاپنی، پلت فرم و موتور آن توسط شرکت فرانسوی و جیگ و فیکسچرها و همچنین طراحی خط تولید توسط شرکت کره‌ای انجام شده‌است.

سمند فیس لیفت پروژه ای بود که ایران خودرو چندی پیش آن را آغاز کرد و در ماه های گذشته، تصاویر مختلفی از نسخه های اولیه ی این خودرو در محوطه ی کارخانه منتشر شده است.با توجه به حضور سمند فیس لیفت پلاک ملی در خیابان ها، باید منتظر باشیم تا در آینده ی نزدیک ایران خودرو این محصول را به بازار کشور معرفی کند. البته که سمند فیس لیفت تفاوتی در بحث فنی و ظاهر کلی با نسخه های قبلی ندارد و تنها گرافیک چراغ جلو، طراحی چراغ عقب و برخی جزئیات آن تغییر کرده است. همچنین قالب داشبورد سورن ELX با رنگ کِرِم در داخل سمند فیس لیفت نصب شده و برخی امکانات این داشبورد مانند سیستم تهویه اتوماتیک سورن، پنل ضبط قابل ارتقا به نمایشگر ثابت، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… از روی آن حذف شده است. در اصل سمند فیس لیفت همچنان نسخه ی ارزان و اقتصادیتر سورن ELX ّبه حساب می آید که در نمونه های پایه به سیستم دوگانه سوز CNG مجهز است.
advertising