مشخصات شاسی بلند لوکس آئودی Q8

خودرولوکس

- 97/09/30
مشخصات شاسی بلند لوکس آئودی Q8آئودی Q8 جدیدترین محصول این سازنده‌ی خودروهای لوکس آلمانی و اولین خودرو در این کلاس برای آئودی است. Q8 یک شاسی‌بلند کوپه در کلاس بی‌ام‌و X6 است. طراحی آن به گونه‌ای است که به دلیل ارتقاع پایین سقف، پهن و کم‌ارتفاع به نظر می‌رسد اما با تمامی این تفاسیر ابعاد آن تقریبا با مدل Q7 یکسان است. آئودی Q8 را باید گران قیمت‌ترین و مدرن‌ترین خودروی شاسی‌بلند آئودی دانست که هم در زمینه‌ی تکنولوژی و هم در بخش امکانات رفاهی در بالاترین سطح در مقایسه با سایر کراس‌اورهای آئودی قرار می‌گیرد.
مشخصات شاسی بلند لوکس آئودی Q8
ازویژگی‌های مهم طراحی خارجی آئودی Q8 می توان به جلو پنجره یکپارچه آن با 6 نوار کرومی عمودی اشاره کرد که توسط چراغ‌های LED ماتریکس احاطه شده است. چراغ های LED در نمای عقب، ستون C بزرگ به همراه سقف شیبدار آن ، از خصوصیات مهم ظاهری آئودی Q8 محسوب می شود آئودی Q8 به لطف ابعاد بزرگتری که دارد، فضای بار 605 لیتری را در اختیار مالک قرار می‌دهد که این حجم فضای بار، با خواباندن صندلی‌های عقب ، به 1755 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

فعلاً تنها یک پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته شده که از نوع 6 سیلندر 3 لیتری TFSI با قدرت 335 اسب بخاری و سیستم هیبریدی ملایم می‌باشد. این پیشرانه با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری کرده و نیروی تولیدی آن نیز از طریق سیستم کواترو به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.آئودی می‌گوید پیشرانه‌ی یاد شده جدید بوده و از توربوشارژر توئین اسکرول سود می‌برد. این قلب آهنین همچنین دارای سیستم والو لیفت بهبود یافته برای پاسخ و عملکرد بهتر می‌باشد. سیستم هیبریدی ملایم Q8 2019 از معماری الکتریکی 48 ولتی استفاده می‌کند و شامل باتری 10 آمپر و آلترناتور استارتر است.سیستم چهار چرخ محرک کواترو نیز گشتاور تولیدی را به‌صورت 40/60 بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کند. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو به‌صورت رسمی 5.6 ثانیه اعلام شده است

آئودی Q8 در داخل کابین نیز نهایت راحتی را به کاربران خود ارائه می‌کند. این خودرو مجهز به سیستم مولتی مدیا MMI آئودی است که از یک صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی تشکیل شده است تا اطلاعات مربوط به سیستم رهیاب ماهواره‌ای به خوبی در آن دیده شود. در بخش پایینی این نمایشگر، یک صفحه نمایش 8.6اینچی لمسی قرار دارد که کنترلرهای مربوط به سیستم تهویه مطبوع در آن قرار دارند.طراحی کلی کابین به سایر مدل‌های آئودی شباهت دارد و طرفداران آئودی به راحتی می‌توانند کابین Q8 را شناسایی کنند. مخصوصا با دقت کردن در کابین این خودرو متوجه شباهت طراحی آن با طراحی مدل جدید A8 می‌شویم. آئودی همچنین نسل دوم سیستم کابین مجازی با نام virtual cockpit در Q8 نصب کرده است که یک صفحه نمایشپر 12.3 اینچی در مقابل راننده دارد تا اطلاعات مربوط به خودرو در آن نمایش داده شوند.

آئودی می‌خواهد Q8 جدید برادر جذاب‌تر Q7 باشد و این کار تنها با طراحی جذاب‌تر بدنه صورت نپذیرفته است. شاسی خودرو به‌صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق تطبیقی بوده و البته با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چهار چرخ را سفارش داد. به این موارد باید سیستم کواتروی متمرکز روی محور عقب و مانور پذیری بهتر را اضافه کرد که نتیجه‌ی نهایی آن تولید شاسی‌بلند لوکس و اسپورت است
advertising