آئودی از کراس اوور ای-ترون 2019 رونمایی کرد

خودرولوکس

- 97/09/05
آئودی از کراس اوور  ای-ترون 2019 رونمایی کرداولین کراس‌اور تمام برقی آئودی با نام E-Tron پس از انتشار چندین تیزر و نمایش پروتوتایپ‌های مختلف معرفی شد البته پیش‌ازاین آئودی مدل R8 E-Tron را هم به بازار عرضه کرده بود اما آن خودروی ناموفقی بود که تنها در تعداد محدودی تولید شد. به همین دلیل، کراس‌اوور E-Tron مطمئناً اولین محصول تمام الکتریکی تولید انبوه آئودی محسوب می‌شود و رقیب مستقیمی برای مرسدس بنز EQC، جگوار I-Pace و تسلا مدل X خواهد بود. اما هیچ‌کدام از این خودروها اندازهٔ مشابهی ندارند و چیزی که آن‌ها را به رقیب یکدیگر تبدیل کرده است، برخورداری از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی است؛ اما بااین‌حال بازار خودرو هنوز هم تحت سلطهٔ خودروهای بنزینی است و الکتریکی‌ها برای غلبه بر همتایان بنزینی خود راه سختی را پیش رو دارند
آئودی از کراس اوور  ای-ترون 2019 رونمایی کرد
E-Tron در ظاهر شباهت زیادی به نسل جدید کراس‌اوور Q3 دارد به‌گونه‌ای که در نمای جلویی، چراغ‌ها و جلوپنجره کاملاً Q3 جدید را به یاد بیننده می‌آورند. بااین‌حال با استفاده از جلوپنجرهٔ مسدود سعی شده الکتریکی بودن خودرو نشان داده شود. شباهت با Q3 به بخش عقبی E-Tron هم کشیده شده و فرم کلی چراغ‌ها تقریباً به‌طور کامل با Q3 یکسان است ولی اتصال این چراغ‌ها با نوار LED باریکی به یکدیگر، E-Tron را از برادر درون‌سوزش متمایز کرده است.

آئودی ای-ترون بر اساس آزمایش آلایندگی و مصرف سوخت جدید WLTP اروپا، با هر بار شارژ بیش از 400کیلومتر مسافت را طی می‌کند. البته این شعاع حرکتی تخمینی است و درحال حاضر آزمایش‌های پیش‌تولید برای افزایش آن انجام می‌شود؛ شعاع حرکتی نهایی در سال 2019 اعلام خواهد شد. برای مقایسه، شعاع حرکتی 400کیلومتر مشابه مرسدس EQC است اما جگوار I-Pace در هر 470 کیلومتر نیاز به شارژ دوباره دارد. مدیر ارشد بخش قوای فنی پروژه‌ی طراحی ای-ترون اشاره کرده است که شعاع حرکتی نهایی اولین کراس‌اور تمام برقی آئودی، بیش از 450 کیلومتر خواهد بود

این کراس‌اوور الکتریکی 4.90 متر طول، 1.93 متر عرض و 1.66 متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2.92 متر است. به لطف این ابعاد بزرگ، به گفتهٔ آئودی، E-Tron می‌تواند در کابین جادار خود که پر از تکنولوژی است، به‌راحتی پنج شخص بالغ را حمل کند. این در حالی است که حجم صندوق بار خودرو نیز بیش از 800 لیتر بوده و در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به 1615 لیتر افزایش پیدا می‌کند. همچنین کراس‌اوور الکتریکی ارباب حلقه‌ها توانایی بکسل کردن 1.8 تن را هم دارد. یکی از ویژگی‌های برجستهٔ E-Tron نیز آینه‌های جانبی مجازی آن است. این یعنی بجای آینه‌های سنتی، دوربین‌های کوچکی نصب شده که تصاویر را روی نمایشگرهای کوچکی که در رو دری‌ها تعبیه شده‌اند به نمایش درمی‌آورد.

در کابین، ای-ترون مانند دیگر محصولات لوکس آئودی است؛ سه نمایشگر، شامل پنل دیجیتال فرمان با وضوح 720p و نمایشگرهای لمسی 10.1 سیستم اطلاعت و سرگرمی و 8.8 اینچ تهویه‌ی مطبوع ، فضای داخلی این مدل را مدرن و فوق‌العاده جذاب نشان می‌دهند. سیستم تعلیق بادی، رینگ‌های بزرگ 20 اینچ، چراغ‌های تمام LED، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، سان‌روف پانورامیک، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و بسیاری دیگر از تجهیزات رفاهی به‌صورت کاملاً استاندارد همراه ای-ترون در دسترس هستند. با سفارش آپشن‌های متنوع مانند پکیج سیستم کمک‌راننده و ایمنی، صندلی ماساژور، نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD)، باز و بسته شدن برقی درها و انواع گجت‌های مدرن قیمت آئودی ای-ترون جذاب به 81 هزار و 800 دلار هم می‌رسد.
advertising