تست موفقیت آمیز تاکسی پرنده آئودی

خودروسایر

- 97/09/09
تست موفقیت آمیز تاکسی پرنده آئودیآئودی کماکان در حال تست وانجام پروژه تاکسی پرنده خودران است و به تازگی از یک مورد کوادکوپتر که دارای یک خودرو دو نفره برقی است رونمایی کرد و موفقیت آمیز تست کرد این کوادکوپتر در روی زمین یک خودروی خودران است که سرنشین‌ها را به مقصد خود می‌رساند. البته موضوعی که وجود دارد این است که این تست با استفاده از یک خودروی ماکت با مقیاس 1به 4 انجام شده بنابراین خیلی واقعی نبوده است
تست موفقیت آمیز تاکسی پرنده آئودی
شرکای آئودی در این پروژه، ایرباس و ایتال‌دیزاین هستند و همان‌طورکه در تصاویر مشاهده می‌کنید، پیشرفت خوبی در طراحی و تولید خودروی پرنده به‌چشم می‌خورد. مدل مقیاس یک‌چهارم تاکسی پرنده‌ی آئودی در رویداد هفته‌ی گذشته‌ی Drone در آمستردام هلند آزمایش شد که به‌معنای اثبات قابلیت‌های مدل مفهومی خواهد بود. ماژول پرواز اساساً کوادکوپتری است که قسمت‌هایی برای حمل ماژول زمینی (خودروی برقی) دارد. در ویدئوی تبلیغاتی، ماژول در آسمان پرواز کرد و فرود آمد. سپس، خودروی برقی را روی زمین گذاشت و آن را آزاد کرد. پس از جداشدن از کوادکوپتر، خودروی الکتریکی آئودی به‌طور خودران از محوطه‌ی آزمایش خارج شد.

واضح است که کارهای زیادی در پیش بوده و پروژه‌ی موردبحث تنها ساخت یک خودروی الکتریکی که با کوادکوپتر حمل می‌شود نیست. کنترل‌های اتوپایلوت در هواپیما کامل شده‌اند اما سیستم‌های ارتباطی هنوز در حال پیشرفت هستند. به این موارد باید پیچیدگی دو مدول عملیاتی در محیطی سه محوری را اضافه کرد که واقعاً پروژه‌ی پیچیده‌تری را به وجود می‌آورد.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد آئودی به آینده‌ی تاکسی‌های پرنده‌ی خودران برای استفاده در خدمات حمل‌ونقل شخصی در شهرهای بزرگ اطمینان زیادی دارد. آئودی قبلاً اعلام کرده بود چنین سیستمی تا دَه سال آینده وارد زندگی انسانی خواهد شد؛ اما هنوز نمی‌توان هیچ برآوردی درباره‌ی تولید مدل واقعی این تاکسی پرنده‌ی خودران ارائه داد. کارشناسان خودروساز آلمانی معتقدند تولید آن به مشکل‌های مدل کامل در آینده بستگی دارد و آئودی می‌گوید گام بعدی این فرایند درحال‌پیشرفت است.
advertising