نگاهی به هاچ بک اسپرت آئودی A1 مدل 2019

خودرواسپرت

- 97/09/13
نگاهی به هاچ بک اسپرت آئودی A1 مدل 2019نسل جدید کوچک‌ترین محصول آئودی، هاچ‌بک جذاب A1 اسپرت‌بک با طراحی زیبا و کابین مدرن رونمایی شد. مقامات آئودی جهت جذب بیشتر مشتریان جوان و رقابت با خودروهای کلاس مینی به‌خصوص در بازار اروپا، نسل دوم A1 را پس از 8 سال تولید نسل اول عرضه خواهند کرد.
نگاهی به هاچ بک اسپرت آئودی A1 مدل 2019
استایل جدید در داخل خودرو نیز ادامه پیدا کرده است و سرنشینان شاهد کابین باکیفیت‌تر با طراحی مدرن خواهند بود. A1 جدید حتی در تیپ پایه هم با یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی و غربیلک فرمان چندمنظوره ارائه می‌شود درحالی‌که برای سرنشین جلوی نیز دریچهٔ تهویهٔ متمایزی طراحی شده است. برای داخل خودرو سه طرح مختلف قابل انتخاب است که هرکدام شامل‌ تریم منحصربه‌فرد داشبورد و تریم رنگی هماهنگ در اطراف دریچه‌های تهویه، کنسول میانی و دستگیرهٔ درها می‌شود.

طراحی تهاجمی و جذاب آئودی A1 جدید، بیشتر در مسیر تکاملی پیش رفته است تا انقلابی. جلوپنجره‌ی عریض‌تر و طراحی تهاجمی‌تر چراغ‌های جلو، اولین تلاش A1 برای پیوستن به مدل‌های A4 و A5 جدید است. البته A1 علاوه بر زبان طراحی جدید آئودی، از مدل افسانه‌ای رالی اسپرت کواترو (Sport Quattro) هم الهام گرفته است؛ شیارهای بالای جلوپنجره میراث دوران حکم‌فرمانی اسپرت کواترو مدل 1984در مسابقات رالی است. A1 جدید با استفاده از پلتفرم فولکس واگن MQB A0 که در مدل‌هایی چون پولو و سئات ایبیزا استفاده شده، ابعاد بزرگ‌تری در بدنه و کابین پیدا کرده است. ابعاد بزرگ‌تر در کنار رینگ‌های 15تا 18اینچی، چراغ‌های LED عقب، سپرهای بزرگ‌ و برجسته و طراحی جدید چراغ‌ها نمای A1 را تکمیل کرده است.

آئودی برای A1 جدید مجموعه‌ای از موتورهای بنزینی توربو یا همان TFSI را در نظر گرفته که شامل نمونه‌های 1 لیتری سه سیلندر و 1.5 لیتری و 2 لیتری چهار سیلندر می‌شود. سازندهٔ آلمانی فعلاً جزئیات و مشخصات این موتورها را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که قدرت آن‌ها از 95 اسب بخار تا 200اسب بخار خواهد بود. انتقال نیروی دو موتور اول به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انجام می‌گیرد درحالی‌که یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم برای آن‌ها قابل سفارش است اما مدل بالا ردهٔ 2 لیتری که TFSI 40 نام دارد، صرفاً با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه عرضه می‌شود.

سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هاچ‌بک جدید A1 در ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، هشدار انحراف مسیر، کروز کنترل هوشمند و پارک خودکار خلاصه می‌شوند.یکی دیگر از سیستم‌های ایمنی قابل‌توجه A1 جدید، سیستم تشخیص روبرو است. این سیستم با استفاده از یک رادار، خطرات بالقوه را تشخیص داده و اگر وقوع تصادف قطعی باشد به راننده هشدار می‌دهد. سپس اگر راننده واکنشی به هشدارها نشان ندهد، خودرو به‌صورت خودکار برای جلوگیری از تصادف یا کاهش تأثیر آن تلاش می‌کند.

آئودی A1 با سه سیستم تعلیق مختلف ارائه خواهد شد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تعلیق اسپرت و تعلیق اسپرت با کمک‌فنرهای قابل تنظیم اشاره کرد. برای این خودرو همچنین می‌توان یک پکیج عملکردی را هم سفارش داد که شامل ترمزهای بزرگ‌تر با دیسک‌های 312 میلی‌متری در جلو و 272میلی‌متری در عقب می‌شود. انتظار می‌رود فروش نسل جدید آئودی A1 از اواخر امسال با مدل 2019 آغاز گردد
advertising