مشخصات کراس اوور های قدرتمند بی ام و X3 M و X4 M مدل 2020

خودرولوکس

- 97/11/27
مشخصات کراس اوور های قدرتمند بی ام و X3 M و X4 M مدل 2020پس از مدت‌ها انتظار بالاخره بی‌ام‌و مدل‌های قدرتمند و سریع کراس‌اورهای X3 و X4 M Power رونمایی کرد. این خودروها با نام X4M و X3M به بازار خواهند آمدکه با موتورهای قدرتمند و به روز رسانی سیستم تعلیق، عملکردهای بی نظیری دارند
مشخصات کراس اوور های قدرتمند بی ام و X3 M و X4 M مدل 2020
این کراس‌اوورهای عملکرد بالا به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید مجهز شده‌اند که 480 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک M استپ‌ترونیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور، به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. X3 M و X4 M با تکیه بر این قوای محرکه ظرف 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسند درحالی‌که توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت را هم دارند.

ولی کسانی که به قدرتی حتی از این هم بیشتر نیاز دارند می‌توانند نسخهٔ کامپتیشن را خریداری کنند. در این نسخه، قدرت پیشرانه به 510 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند اما گشتاور آن بدون تغییر باقی می‌ماند. تعجبی ندارد که نسخهٔ کامپتیشن کمی سریع‌تر بوده و زمان رسیدن آن از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به 4 ثانیه کاهش پیدا می‌کند. در این نسخه همچنین امکان سفارش پکیج M Driver هم وجود دارد که در این صورت حداکثر سرعت خودرو به 285 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

درکنار این پیشرانه‌ی قدرتمند، بی‌ام‌و از جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار استفاده کرده است که امکان تعویض دستی دنده‌ها را نیز با استفاده از شیفترهای پشت فرمان برای راننده فراهم می‌کند. این جعبه‌دنده از سری استپ‌ترونیک M بوده و سرعت عمل بالایی دارد. پس از آن به سیستم چهارچرخ محرک هوشمند M xDrive می‌رسیم که می‌تواند نیرو را به‌صورت هوشمند به هر چهارچرخ خودرو منتقل کند. راننده همچنین این امکان را دارد تا انتخاب کند نیروی موتور تنها به چرخ‌های عقب یا تنها چرخ‌های جلو ارسال شود.سیستم چهارچرخ محرک این مدل‌ها کارایی بالایی دارد به‌طوری‌که هم برای رانندگی روزمره مناسب بوده و هم به‌خوبی می‌تواند یک رانندگی اسپرت با حداکثر چسبندگی را در پیست مسابقه فراهم کند. بی‌ام‌و حتی یک حالت رانندگی مخصوص دریفت با نام Drift Mode نیز در تنظیمات سیستم چهارچرخ محرک این مدل‌ها تعبیه کرده استدر کنار افزایش قدرت، شاسی این دو خودرو هم تقویت شده و سیستم تعلیق با قطعات و به روز رسانی‌های جدید، هندلینگ و کیفیت سواری را بهبود می‌بخشد. همچنین سه حالت رانندگی مختلف برای فنرها در دسترس است و چرخ‌ها در مدل استاندارد 20 اینچی و در نسخه Competition 21 اینچی هستند.

به‌منظور متمایز کردن X3 M و X4 M از مدل‌های دیگری مثل X3 M40i و X4 M40i، این مدل‌های پرچم‌دار از دماغه‌ای تهاجمی‌تر با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برخوردار شده‌اند. وظیفهٔ ایجاد این تمایز در نمای عقبی خودروها نیز بر یک عهدهٔ دیفیوزر منحصربه‌فرد و چهار سر اگزوز گذاشته شده است. ازجملهٔ دیگر تغییرات بیرونی این مدل‌های اسپرت نیز می‌توان به قاب آئرودینامیک آینه‌های جانبی، اسپویلر ویژهٔ M اشاره کرد

با قدم نهادن به داخل کابین تمامی مشخصه‌های خودروهای M پاور مانند صندلی‌های اسپرت با لوگوی M روی پشت سری‌ها، تزیینات آلومینیومی و کربنی مشکی، فرمان اسپرت چرمی M به چشم می‌خورند. با وجود اینکه مدل‌های X4M و X3M خودروهای اسپرتی هستند اما از اصل خود دور نشده‌اند و همچنان خودروهایی کاربردی نیز هستند به طوری که با وجود دارا بودن صندلی‌های اسپرت اما همچنان امکان تا کردن صندلی‌ها برای افزایش فضای بار وجود دارد.

علاوه بر این تجهیزات، خریداران می‌توانند آپشن‌های مختلفی مثل ‌تریم فیبر کربنی، نمایشگر سربالا و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را هم برای کراس‌اوور اسپرت خود سفارش دهند. همچنین پکیجی بنام Executive هم برای این دو ماشین قابل سفارش است که گرم‌کن غربیلک فرمان و گرم‌کن صندلی‌های عقب و جلو را ارائه می‌کند. X3 M و X4 M از مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل سیستم محافظت فعال، دستیار فعال رانندگی و هشدار برخورد جلو با قابلیت جلوگیری از تصادف‌های شهری بهره می‌برند. به گفتهٔ ب‌ام‌و، تولید این دو خودرو از ماه آوریل در کارخانهٔ اسپارتانبورگ در کارولینای جنوبی آغاز خواهد شد نسخه پایه ب‌ام‌و X3 M قیمتی معادل 70,896 دلار وقیمت نسخه پایه X4 M نیز برابر با 74,395 دلار تعیین شده است. خریداران برای نسخه کامپتیشن این کراس اوورها باید مبلغ 7000 دلار بیشتر پرداخت کنند.
advertising