بنتلی بنتایگا نسخه speed سریع ترین شاسی بلند دنیا

خودرولوکس

- 97/11/27
بنتلی بنتایگا نسخه speed سریع ترین شاسی بلند دنیاهمان‌طور که قبلاً وعده داده شده بود، بنتلی نسخهٔ اسپرت و عملکردی شاسی‌بلند لوکس بنتایگا را معرفی کرده است که با وجود قدرت کم‌تر نسبت به لامبورگینی اوروس، سریع‌تر از رقیب ایتالیایی است.یکی از نکاتی که در مورد خرید خودروهای فوق لوکس باید به آن دقت کرد این است که این خودروها را نباید به محض ورودشان به بازار خرید. به‌دلیل اینکه معمولا سازندگان این گونه خودروها به فاصله‌ی کمی بعد از ورودشان به بازار نسخه‌ای ویژه و قوی‌تر را نیز معرفی می‌کنند که از نظر توانایی‌های حرکتی در سطحی بالاتر از مدل استاندارد قرار می‌گیرد.بنتلی بنتایگا نیز شرایط مشابهی دارد و سازنده‌ی بریتانیایی این خودرو نسخه‌ای اسپرت و سریع‌تر از بنتایگا را با نام بنتایگا اسپید معرفی کرده است
بنتلی بنتایگا نسخه speed سریع ترین شاسی بلند دنیا
در سینهٔ این خودرو نسخهٔ بروز شدهٔ همان نیروگاه 6 لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته که حالا 635 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این یعنی بنتایگا اسپید 27 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی خود دارد اما گشتاور آن تغییری نکرده است. بنتایگا اسپید با این قدرت اضافه، می‌تواند ظرف تنها 3.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد درحالی‌که نسخهٔ معمولی برای این کار به از 4.1 ثانیه زمان نیاز دارد.بنتلی ادعا می‌کند بنتایگا اسپید سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا است زیرا می‌تواند به حداکثر سرعت 306 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. پیش‌ازاین، این رکورد در اختیار لامبورگینی اوروس با حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت بود

تغییرات مدل اسپید در مقایسه با مدل استاندارد شامل خروجی‌های اگزوز بزرگ‌تر، حالت رانندگی اسپرت جدید، جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار بهینه‌سازی‌شده و سیستم برقی 48 ولتی جدید هستند تغییرات ظاهری مدل اسپید نیز شامل رینگ‌های جدید 10 پره‌ با سایز 22 اینچ، ترمزهای کربن سرامیکی به‌صورت آپشن، چراغ‌های اصلی تیره رنگ و تریم مشکی برای چراغ‌های عقبی و جلوپنجره هستند.

این شاسی‌بلند اسپرت در داخل نیز با تم رنگی منحصربه‌فرد به همراه آلکانترا، چرم و دوخت الماس شکل، کابین منحصربه‌فردی را به نمایش گذاشته است. این اولین باری است که بنتلی در بنتایگا از آلکانترا استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه بنتایگا اسپید نیز می‌توان به نشان فلزی Speed روی داشبورد سمت شاگرد و همین‌طور نوشتهٔ Speed چراغ‌دار روی بخش فلزی رکاب‌ها اشاره کرد.

بنتلی هنوز قیمت دقیق مدل اسپید را اعلام نکرده اما قیمت آن قطعا از مدل فعلی W12 بالاتر خواهد بود که در حال حاضر چیزی در حدود 230 هزار دلار است. این مدل رونمایی رسمی خود را در هفته‌های آتی در نمایشگاه خودروی ژنو 2019تجربه خواهد کرد و برای اطلاعات بیشتر باید تا آن زمان صبر کرد.
advertising