مشخصات بیوک انکلیو 2018

خودرولوکس

- 97/08/20
مشخصات بیوک انکلیو 2018بیوک که چند سالی است بی‌سروصدا به یکی از موفق‌ترین برندهای آمریکایی تبدیل شده، به‌تازگی زیربرندی بنام اَوِنیر را تأسیس کرده است که برای اولین بار با نسل دوم کراس‌اوور فول سایز اِنکلیو ارائه شد. درواقع همانند جی‌ام‌سی که بالاترین نسخه از محصولات خود را تحت زیربرند دنالی عرضه می‌کند، بیوک هم قصد دارد همین کار را با اونیر انجام دهد. ازآنجایی‌که 90 درصد از خریداران نسل قبلی انکلیو دو تیپ بالایی آن‌را خریداری کرده‌اند، عرضهٔ نسخه‌های پرچم‌دار محصولات بیوک با زیربرند اونیر برای این شرکت کهنه‌کار آمریکایی ریسک چندانی محسوب نمی‌شود.
انکلیو جدید در مقایسه با نسل قبلی که استایل MPV مانندی داشت، تغییرات زیادی را تجربه کرده که آن‌را از نمای یک SUV سنتی دور نموده و موجب ایجاد استایل و کاراکتری مدرن و امروزی شده است. در این خودرو چراغ‌های جلوی باریک، خطوط مواج در طرفین بدنه و چراغ‌های عقب باریکی به چشم می‌خورد که توسط یک زه کرومی به هم متصل شده‌اند. همچنین شیشهٔ عقب نیز با فرم شناوری به خط سقف و ستون D متصل گردیده است. چراغ‌های جلو از نوع LED بوده و به‌صورت استاندارد مجهز به نوربالای خودکار هستند.
مشخصات بیوک انکلیو 2018
نسخهٔ اونیر انکلیو نمونه‌ای فول آپشن بوده و از رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی گرفته تا پوشش چرم پریمیوم غربیلک فرمان و تریم چوبی را به آن اضافه می‌کند. البته قیمت این کراس‌اوور لوکس در نسخهٔ اونیر به 54,390 دلار می‌رسد. در نگاه اول، کراس‌اوور سه ردیفهٔ هفت‌نفرهٔ کاملاً جدید بیوک همانند نسل قبلی خود خوش‌تراش به نظر می‌رسد درحالی‌که هم طول و هم فاصلهٔ محوری آن نسبت به نسل قبلی 5 سانتیمتر افزایش داشته است. بااین‌حال انکلیو با خطوط جانبی ظریف و رنگ‌های بیرونی عالی مانند قهوه‌ای اسپرسو متالیک، هنوز هم خودرویی خوش استایل است؛ اما علیرغم افزایش طول، خط سقف انکلیو جدید به میران 1.2 سانتیمتر پایین‌تر آمده که موجب شده خودرو کوچک‌تر از قبل به نظر برسد.
بیوک می‌گوید در طراحی کابین نسل جدید انکلیو تا جایی که ممکن بوده بر سکوت و آرامش تمرکز شده است. برای این کار از عایق‌های صوتی فراوان و عناصر حذف صداهای مزاحم استفاده شده است که از ورود سروصدای اضافهٔ بیرونی به داخل این کراس‌اوور فول سایز جلوگیری می‌کنند تا سرنشینان سواری راحتی را در نهایت آرامش تجربه کنند. این ویژگی توسط یک سیستم صوتی پریمیوم Bose با 10 بلندگو تقویت می‌شود. از دیگر ویژگی‌های جذاب فضای داخلی نسل جدید انکلیو، سیستم یونیزهٔ هوا است که بوهای ناخوشایند را حذف نموده و هوایی با کیفیت فوق‌العاده بالا را برای سرنشینان فراهم می‌کند. در کابین این کراس‌اوور آمریکایی سه ردیف صندلی برای هفت نفر تعبیه شده است که ردیف جلو مجهز به گرم‌کن و تهویه بوده و ردیف دوم از گرم‌کن سود می‌برند.

داخل نسل جدید انکلیو نیز به‌طور کامل از نو طراحی شده و طبق سنت بیوک در آن رویکردی ساده‌گرایانه بکار رفته است. البته هرچند در اینجا سادگی لذت‌بخشی وجود دارد اما متأسفانه برخی ویژگی‌های هویت ساخته‌های بیوک کنار گذاشته شده‌اند مثل ساعت آنالوگ سنتی یا تریم کرومی که در نسل جدید وجود ندارند. در میانهٔ داشبورد این کراس‌اوور لوکس آمریکایی یک نمایشگر هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته که اطراف آن با شش دکمهٔ بزرگ که ویژگی‌های مختلفی مانند حالات رانندگی را کنترل می‌کنند، احاطه شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

در بخش قوای محرکه انکلیو جدید از همان پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 نسل جدید شورلت تراورز استفاده می‌کند که 305 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور دارد. این در حالی است که موتور نسل قبلی با همین حجم 290 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد اما بزرگ‌ترین مزیت نسل جدید انکلیو گیربکس نه سرعتهٔ اتوماتیک جدید آن است درحالی‌که گیربکس شش سرعتهٔ قبلی از دقت کافی برخوردار نبود و ایرادات فراوانی داشت؛ اما حالا بیوک با استفاده از این گیربکس جدید، کار درستی انجام داده است زیر این گیربکس 9 سرعته به‌خوبی کار می‌کند و تعویض دنده‌های آن سریع و روان صورت می‌گیرد.بنابراین حالا با وجود گیربکس جدید، انکلیو بهتر می‌تواند از 310 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور پیشرانهٔ خود استفاده کند و در نسخهٔ دیفرانسیل جلو ظرف 6.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین حتی در مواقع خاصی مانند هنگام بالا رفتن از تپه‌ها می‌توان گیربکس را در حالت دستی قرار داد و با استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان اقدام به تعویض دنده‌ها نمود؛ اما یکی از چیزهایی که در انکلیو جدید تغییر نکرده است، شعاع چرخش فوق‌العادهٔ 11.8 متری آن است که موجب می‌شود حرکت در پیچ‌های تنگ با آن به‌راحتی انجام گیرد. همچنین حتی بدون آینهٔ داخلی دوربینی آن و سیستم دید 360 درجه، دید در انکلیو 2018 بسیار بهبود یافته است. این دو ویژگی موجب شده که راننده در انکلیو جدید احساس رانندگی با خودروی بسیار کوچک‌تری را داشته باشد.

انکلیو 2018 سواری کاملاً متعادلی را ارائه می‌کند و به لطف افزایش فاصلهٔ محوری و پروفیل کوتاه‌تر، احساس سنگینی نسل اول از بین رفته است درحالی‌که سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز موجب بهبود چسبندگی خودرو می‌شود. همچنین صرفاً برای نسخهٔ اونیر پکیجی بنام پکیج تکنولوژی هم با قیمت 2 هزار دلار قابل سفارش است که ویژگی‌هایی چون کمک‌فنرهای تطبیقی را به خودرو اضافه می‌کند. این سیستم موجب ارائهٔ ترکیبی از هندلینگ اسپرت با سواری راحت‌تر و همین‌طور افزایش ثبات خودرو می‌شود؛ بنابراین پرداخت چنین مبلغی برای سفارش پکیج تکنولوژی ارزشش را دارد.

advertising