شاسی بلند جدید کادیلاک XT6 رونمایی شد

خودرولوکس

- 97/10/23
شاسی بلند جدید کادیلاک XT6 رونمایی شدکادیلاک رسماً از کراس‌اوور پرچم‌دار خود بنام XT6 رونمایی کرد این خودرو شاسی بلند سه ردیفه است که بین مدل کوچک‌تر XT5 و اس‌یووی فول سایز اسکالید قرار می‌گیرد. مهم‌ترین ویژگی XT6 طراحی منحصربه‌فرد آن است که طبق زبان طراحی جدید کادیلاک و با الهام از کانسپت اسکالا شکل گرفته است.
شاسی بلند جدید کادیلاک XT6 رونمایی شد

نمای ظاهری XT6


در نمای جلویی این خودرو جلوپنجرهٔ بزرگی دیده می‌شود که با چراغ‌های باریک LED احاطه شده است. در زیر این چراغ‌ها نیز دی‌لایت‌های عمودی جای گرفته‌اندرینگ‌های استاندارد این خودرو 20 اینچی هستند اما امکان سفارش نمونه‌های 21اینچی هم برای آن وجود دارد. اما در نمای عقبی برخلاف اسکالید و XT4، خبری از چراغ‌های روی ستون نیست و برای XT6 چراغ‌های L شکل طراحی شده است. در بخش پایینی سپر هم دو سر اگزوز افقی به چشم می‌خورد.

نمای کابین


از داخل XT6 تصاویر واضحی منتشر نشده ولی بااین‌حال می‌توان دید که طراحی آن مشابه دیگر برادرانش یعنی XT4 و XT5 است. در اینجا تودوزی چرمی به همراه‌ تریم چوبی کار شده است اما در مدل اسپرت بجای چوب، تریم فیبر کربنی ارائه می‌شود. در این خودرو برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یک نمایشگر هشت اینچی لمسی در نظر گرفته شده که از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. برای کنترل این سیستم نیز همانند XT4 یک کنترلر دوار روی کنسول میانی تعبیه شده است. XT6 نخستین کراس‌اوور سه ردیفهٔ کادیلاک محسوب می‌شود و می‌تواند تا هفت نفر را حمل کند.

مشخصات فنی


زیر کاپوت XT6 فعلاً همان پیشرانه‌ی 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی آشنای جنرال موتورز قرار گرفته که 310اسب‌بخار قدرت و 367نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده‌ی 9 سرعته‌ی اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. این کراس‌اور در تیپ پایه به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و امکان سفارش سامانه‌ی چهارچرخ محرک برای آن وجود دارد؛ اما تیپ‌های بالاتر به‌صورت استاندارد به این سامانه مجهز هستند.کادیلاک فعلاً جزئیاتی از قوای محرکه‌ی هیبریدی یا توربوشارژ برای XT6 منتشر نکرده است اما احتمال ارائه‌ی هردوی این موارد در آینده وجود دارد کراس‌اور جدید کادیلاک در ابتدا در دو تیپ پریمیوم لاکچری و اسپرت عرضه می‌شود که دومی به کمک‌فنرهای تطبیقی و تنظیم اسپرت فرمان مجهز است. سیستم چهارچرخ محرک نیز مثل XT4 از سیستم دوکلاچه سود می‌برد که می‌تواند به‌منظور کاهش مصرف سوخت، به‌طور کامل انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را قطع کند.

تجهیزات


در فهرست تجهیزات این خودرو سیستم صوتی بوز با 14بلندگو، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم و صندلی‌های تاشو برقی ردیف سوم دیده می‌شود. XT6 همچنین به‌صورت استاندارد به ترمز اضطراری خودکار، کمک به‌رانندگی بین خطوط، نقطه کور، دوربین دید در شب و ترمز اتوماتیک دنده‌عقب مجهز است و آینه‌ی دید عقب دوربینی هم با پرداخت هزینه‌ی اضافی برای آن قابل سفارش خواهد بود؛ اما سیستم کمک‌راننده‌ی سوپرکروز کادیلاک در این خودرو ارائه نشده است. کادیلاک XT6 در نمایشگاه دیترویت به‌طور رسمی به نمایش عمومی درخواهد آمد و فروش آن از بهار آینده شروع خواهد شد اما هنوز قیمت آن مشخص نیست.
advertising