بررسی و مشخصات کادیلاک XT4 مدل 2019

خودرولوکس

- 97/10/11
بررسی و مشخصات کادیلاک XT4 مدل 2019برند آمریکایی کادیلاک همانند دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان، از فرمول موفقیت‌آمیز ساخت کراس‌اور لوکس استفاده می‌کند که حاصل آن، مدل کاملاً جدید XT4 است. مدل جدید XT4 برادر کوچک‌تر XT5 است که در نمایشگاه خودروی نیویورک 2018رونمایی شدبرند آمریکایی کادیلاک همانند دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان، از فرمول موفقیت‌آمیز ساخت کراس‌اور لوکس استفاده می‌کند که حاصل آن، مدل کاملاً جدید XT4 است. مدل جدید XT4 برادر کوچک‌تر XT5 است که در نمایشگاه خودروی نیویورک 2018رونمایی شد
بررسی و مشخصات کادیلاک XT4 مدل 2019

نمای بیرونی کادیلاک XT4


در نمای جلویی این ماشین جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ بزرگی با تریم کرومی کار شده که در اطراف آن چراغ‌های جلو با دی‌لایت‌های L شکل قرار گرفته‌اند. در نمای عقبی خودرو نیز چراغ‌های باریک زاویه‌داری دیده می‌شود که درون ستون‌های خودرو قرار گرفته‌اند. در این بخش همچنین یک اسپویلر ظریف هم دیده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری این کراس‌اوور لوکس آمریکایی کاپوت برجستهٔ آن است درحالی‌که پوشش‌های پلاستیکی بدنه و ریل‌های روی سقف نیز بر ماهیت کراس‌اوور آن تأکید دارند. XT4 به‌صورت استاندارد به رینگ‌های آلیاژی 18اینچی مجهز است اما امکان سفارش رینگ‌های بزرگ‌تر 20اینچی هم وجود دارد.

طراحی کابین XT4


طراحی جوان‌پسند و مدرن کادیلاک به کابین نیز کشیده شده است و خریداران می‌توانند انتظار فرمان جدید و سه نقطه‌ای با روکش چرمی، سیستم تهویه، تصفیه هوا و دستگاه یون‌ساز، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و کنترل جدید چرخشی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی داشته باشند. سیستم اطلاعات و سرگرمی کادیلاک (CUE) به چهار پورت USB، سه درگاه خروجی صدا 12 ولت، دوربین 360درجه و نمایشگر لمسی 8 اینچی مجهز شده است؛ اما با کنترلر چرخشی جدید، امکان دسترسی سریع‌تر به قابلیت‌های این سیستم مانند دوربین دید عقب کادیلاک وجود دارد. XT4 در برابر XT5 ابعاد کوچک‌تری دارد؛ اما باوجود فضای بار 637لیتر و درصورت خواباندن صندلی‌ها، 1385لیتر (XT5 حدود 850لیتر فضای بار و درصورت خواباندن صندلی‌ها 1784لیتر)، کراس‌اور لوکس جدید کادیلاک یک خودروی کاربردی و جادار است. علاوه بر این با سفارش آپشن ویژه‌ی XT4، توانایی کشش 1588کیلوگرم نیز به این کراس‌اور افزوده می‌شود.

مشخصات فنی کادیلاک XT4


کادیلاک فعلاً تنها یک پیشرانه برای XT4 ارائه کرده که از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است. برای انتقال این نیرو به چرخ‌ها نیز یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. کادیلاک مصرف سوخت XT4 را در شهر 9.4 لیتر، در بزرگراه 7.8 لیتر و در حالت ترکیبی 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است. این ماشین در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد که البته این سیستم می‌تواند به‌منظور بهبود مصرف سوخت، انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را قطع کند.

قیمت کادیلاک XT4


در طیف فول ترین نمونه‌های این خودرو تریم های لاکچری و اسپورت قرار دارند که بهای آن‌ها از 40290 دلار آغاز می‌شود. این دو نسخه از طراحی دیفرانسیل جلو استفاده کرده و اولی دارای تجهیزات استانداردی همچون صندلی‌های چرمی و دستیار پارک جلو و عقب بوده درحالی‌که نسخه دومی دارای جلوپنجره و چراغ‌های عقب اسپورت می‌باشد. شایان ذکر است قیمت مدل‌های چهار چرخ محرک از 42790 دلار آغاز می‌شود.رینگ‌های 18 اینچی 10 پره در این خودرو به‌صورت استاندارد موجود بوده اما اگر رینگ‌های بزرگ‌تر 19 اینچی را بخواهید باید 1100 دلار بپردازید. سیستم تعلیق اسپورت فعال این کراس اوور لوکس قیمت 1200 دلاری داشته و گرم‌کن بلوک پیشرانه نیز 100 دلار قیمت می‌خورد. سانروف برقی نیز 1550 دلار آب می‌خورد.
advertising