نگاهی به محصول جدید چری تیگو 8

خودرولوکس

- 97/10/22
نگاهی به محصول جدید چری تیگو 8مدیران‌خودرو همکاری نزدیکی با چری چین دارد و تقریبا محصولات این کمپانی بعد از عرضه محلی در چین، به ایران آورده می‌شوند و تولید در کشور نیز آغاز خواهد شد چری هم‌زمان با معرفی تیگو 8 شعار جدید «زندگی در آینده» را هم اعلام کرده است چری هم‌اکنون خودروهای هم‌اندازهٔ زیادی در سبد محصولات خود دارد که همهٔ آن‌ها از پیشرانه‌های مشابهی استفاده می‌کنند. البته این موضوعی معمولی برای خودروسازان چینی است تا جایی که صرفاً با نگاه به سبد محصولات دیگر خودروسازان این کشور مانند گریت وال، دانگ‌فنگ، چانگان، زوتی و… به‌راحتی متوجه این حقیقت خواهید شد.
نگاهی به محصول جدید چری تیگو 8
در طراحی تیگو 8 دیگر نواقص خودروهای چینی دیده نمی‌شوند و می‌توان از لحاظ پختگی طراحی، این خودرو را با کره‌ای‌ها مقایسه کرد. در نمای جلویی خودرو شاهد بکارگیری زبان طراحی چری با جلوپنجره مشبک بزرگ و بخش‌های کرومی هستیم که دو چراغ جلو را به هم متصل کرده‌اند. نمای جلویی چری تیگو 8 را می‌توان در بین خودروهای چینی کم نظیر دانست و این کمپانی سعی کرده تا با خطوط عمیق، کمی خودرو را عضلانی‌تر نشان دهد. البته سپرهای بزرگ و بیرون‌زده نیز باعث شده‌اند تا حس قدرتمند بودن این خودرو به‌خوبی نمایان شود.در نمای عقبی شباهت‌هایی با برخی از خودروهای کره‌ای دیده می‌شود اما چری سابقه استفاده از چنین طراحی‌هایی را در تیگو 7 نیز داشته است، پس نمی‌توان آن را کامل کپی دانست. خطوط عمیق در طراحی نمای جانبی و عقبی دیده می‌شوند که باعث شده خودرو یک‌دست شود

متاسفانه از لحاظ فنی تیگو 8 چندان هیجان‌انگیز نیست و بسیاری از خودروهای چینی معمولا از گزینه موتوری قدرتمندی بهره‌ نمی برند. تیگو 8 به پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی با توان خروجی 150اسب بخاری و 205 نیوتن‌متر گشتاور و جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه مجهز است.زمانی که متوجه شوید این خودرو تنها گزینه دیفرانسیل جلو نیز دارد، مایوس‌تر خواهید شد. پیشرانه 2.0 لیتری دیگری نیز برای تیگو 8 در نظر گرفته شده که بسیار ضعیف است و توانایی تولید 122اسب بخار قدرت و 180نیوتن متر گشتاور را دارد؛ بنابراین نمی‌توان از چری تیگو 8 بعنوان یک خودروی قدرتمند یاد کرد.

کابین ساده و در عین حال جذاب را دید که در جلوی کنسول پنل اطلاعات و سرگرمی دیجیتالی نصب شده؛ ابعاد این نمایشگر لمسی نسبت به خودروهای شاسی بلند فولکس واگن یا حتی رقیب چینی BYD نیز کوچک‌تر طراحی شده که یکی از نقاط ضعف تیگو 8 به حساب می‌آید.از طرف دیگر نمایشگر پشت فرمان راننده فقط سه عقربه شمار دارد که یکی از آنها در وسط بزرگ طراحی شده و دو عقربه شمار دیگر در سمت راست و چپ جای گرفته‌اند. به اضافه فرمان چرمی شاسی بلند تیگو 8 بدون دکمه طراحی شده که به نوعی تحسین منتقدان را به همراه داشته؛ چون که حواس راننده در حال رانندگی پرت نخواهد شد.
advertising