قیمت و مشخصات سدان قدرتمند آئودی RS3

خودرولوکس

- 97/10/13
قیمت و مشخصات سدان قدرتمند آئودی RS3در سال 2017 نسخه جدید آئودی RS3 در نمایشگاه پاریس رو نمایی شد این خودرو تقریبا در اکثر قسمت های بدنه بروز شده است.فیس جلو جدید و تهاجمی شده است و این بدلیل بکار بردن دریچه های مصرف هوای بزرگتر و مش های لانه زنبوری در جلو پنجره مشبک. می باشد.همچنین در نمای پشتی از اسپویلر عقب، و یک سیستم اگزوز دوگانه عظیم جدید استفاده کرده است.بدنه چهار درب سدان جدید آئودی RS3 تا حدود زیادی به مدل S3 سدان شباهت دارداما در آن از سپر جلوی مدل اسپورت بک، قوس چرخ‌های پف کرده و خروجی‌های اگزوز بزرگ به همراه دیفیوزر عقب استفاده شده است.
قیمت و مشخصات سدان قدرتمند آئودی RS3
این خودروی جدید از همان پیشرانه 5 سیلندر TTRS با قدرت 395 اسب بخار استفاده می‌کند و به این ترتیب قدرت آن 33 اسب بخار بیشتر از RS3 اسپورت بک قبلی است. علاوه بر آن این خودرو موفق می‌شود رقیب خود یعنی مرسدس ای ام جی CLA45 با پیشرانه‌ای به قدرت 355 اسب بخار را نیز پشت سر بگذارد.این سدان جدید قادر است در مدت 4.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیک بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته امکان افزایش سقف سرعت بنا به درخواست مشتری وجود دارد.زیر پوست خودرو پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری توربویی قرار دارد که قدرت بیشتری تولید کرده اما به همان گیربکس 7 سرعته دوکلاچه متصل است. علیرغم افزایش کم وزن خودرو، پرفورمنس عالی و کاربرد خانواده دوست RS3 اسپورت بک در این خودرو باقی مانده است.

داخل کابین RS3 سدان جدید تریم چرم، غربیلک فرمان پوشیده از آلکانترا و طیف وسیعی از تکنولوژی‌های ارتباطی نظیر اپل کارپلی و اندروید اتو دیده می‌شود. از دیگر تجهیزات می‌توان به کاکپیت مجازی دیجیتال با صفحه‌نمایش بزرگ اشاره کرد. همچنین از جمله تجهیزات ایمنی خودرو می‌توان به دستیار حرکت در ترافیک اشاره کرد که می‌تواند کنترل فرمان را در سرعت‌های کم ترافیک به دست بگیرد.

اخیرا این خودرو رو در یکی اتوبانهاب آزاد آلمان مورد بررسی قرار داده اند که علیرغم استفاده از لاستیک‌های زمستانی، RS3 سدان ثابت کرده سریع‌تر از اعداد اعلامی کارخانه برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت می‌باشد. با استفاده از حالت دینامیک و روشن بودن لانچ کنترل، این خودرو شتاب 3.7 ثانیه‌ای را ثبت کرده که 0.4 ثانیه سریع‌تر از رکورد اعلامی توسط ارباب حلقه‌ها می‌باشد.درحالی‌که برخی از خودروهای عادی فروخته شده در اروپا نیازمند 12 تا 13 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت هستند، محصول خاص آئودی در 12.8 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این خودرو تا سرعت 250 کیلومتر در ساعت به پرواز خود ادامه داده و البته در 26.3 ثانیه به این سرعت می‌رسد.

بهای این خودرو از 45250 پوند آغاز خواهد شد که حدود هزار پوند بیشتر از نسخه هاچبک اسپورت بک 5 درب می‌باشد. اولین نسخه‌های این خودرو در ماه سپتامبر تحویل مشتریان خواهد شد.
advertising