مشخصات و تصاویر شاسی بلند چینی لئوپارد CS10

خودروسایر

- 97/11/10
مشخصات و تصاویر شاسی بلند چینی لئوپارد CS10خودروهای چینی زیادی وارد کشور شده‌اند و در حال حاضر اگر قیمت منطقی داشته باشند، بنظر نمی‌رسد که مردم هم در شرایط فعلی از عرضه آنها ناراضی باشنداخیرا شنیدها از عرضه یک خودروی جدید با نام چانگ‌فنگ لئوپارد CS10 در کشور، حکایت می‌کنند. این خودرو بوسیله زیر مجموعه برند GAC با نام چانگ‌فنگ در سال 2014در نمایشگاه توکیو معرفی شد و سال 2015نیز به بازار عرضه شد
مشخصات و تصاویر شاسی بلند چینی لئوپارد CS10
در طراحی خارجی لئوپارد CS10 را می‌توان یک محصول ترکیبی دانست که در آن ترکیب چند خودروی مطرح و حتی چینی بکار گرفته شده است در نمای جلویی چراغ‌ها کمی شبیه به برخی از محصولات چینی هستند که از جلوپنجره خودروهای رنجروور در کنار آنها بهره گرفته شده طراحی رینگ‌ها و سایز مناسب چرخ‌ها کمی امید را در دل زنده می‌کند که با محصول خوبی روبرو هستیم اما در نمای عقب یک کپی ناشیانه از خودروهای پورشه دیده می‌شود. چانگ‌فنگ سعی داشته تا تغییراتی بر روی چراغ‌های شاسی‌بلندهای پورشه اعمال کند که این تغییرات منفی بوده و اصلا زیبایی ندارند. حک شدن نام چانگ‌فنگ بر روی صندوق در این نما کمی از سادگی آن کاسته اما باز هم یک کپی است.

در کابین لئوپاردCS10برخلاف نمای ظاهری بیشتر از اشکال زاویه دار تشکیل شده است. در میانه داشبورد خروجی های هوا و ادوات فیزیکی کنترل تهویه مطبوع و سیستم صوتی تعبیه شده است . در بالا این قسمت صفحه نمایش لمس در تورفتگی خاصی قرار گرفته که این تو رفتگی تا پشت آمپر های دایره ای شکل امتداد یافته است. سیستم روشن و خاموش کردن چراغها هم به سبک محصولات بی ام و در قسمت سمت چپ و بر روی داشبورد قرار گرفته است.فرمان چند پره این خودرو به منظور هارمونی با دیگر قطعات کابین بصورت زاویه دار طراحی شده که بر روی آن اداوات فیزیکی بیشماری به چشم می خورد.از نقاط ضعف طراحی داخلی باید به سادگی بیش از حد کنسول میانی اشاره کرد که هیچ دکمه خاصی در آن دیده نمی شود.

لئوپارد CS10 با دو پیشرانه در بازار چین عرضه شده که یکی از آنها یک موتور 1.5 لیتری توربو با 155اسب بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور است. اما گزینه بعدی جذاب‌تر بنظر می‌رسد که یک موتور 2.0 لیتری توربو با 177 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است.به دلیل علاقه ایرانی‌ها به موتور 2000، احتمالا این نمونه در ایران عرضه شود. این موتور مانند بسیاری از خودروهای چینی دیگر، ساخت کمپانی ژاپنی میتسوبیشی است.نمونه اولیه این خودروها تنها گزینه گیربکس اتومات داشتند اما در حال حاضر امکان سفارش لئوپارد CS10 با گیربکس‌های دستی/CTV/DCT وجود دارد. شتاب صفر تا صد 11 ثانیه‌ای که از سوی کمپانی اعلام شده و احتمالا در آزمون بیشتر از این خواهد بود، چندان خوب نیست و نشان می‌دهد این خودرو در شتاب کمی کند است. اما مصرف سوخت CS10 با توجه به ابعاد و موتور توربودار، شرایط خوبی دارد و در حالت ترکیبی9 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. این خودرو با دو سیستم تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه شده که هنوز مشخص نیست کدام مدل برای ایران انتخاب شده اما بدون شک عرضه مدل 4 چرخ محرک می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

لئوپارد در نسخه فول خود به 6 کیسه هوا مجهز شده که بعید به نظر می رسد نسخه فول این خودرو برای بازار ایران انتخاب شود.از دیگر امکانات ایمنی نسخه فول این خودرو می توان به سیستم های ABS+EBD, EBA ،سنسور پارک عقب و جلو ، سیستم ضد سرقت ، کمربند ایمنی 3 نقطه ای ، قفل مرکزی ، ریموت کنترل، دوربین دید 360 درجه، سیستم‌های ایمنی EBS و BOS، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی(TCS)و سیستم کنترل پایداری(ESP) اشاره کرد متاسفانه از لحاظ ایمنی، لئوپارد CS10 در آزمون موسسه C-NCAP نتوانسته نتیجه خوبی بگیرد و تنها 3ستاره از 5 ستاره کسب کرده است
advertising