نگاهی به شاسی بلند چینی کاوایی W1

خودروسایر

- 97/10/29
نگاهی به شاسی بلند چینی کاوایی W1شرکت خودرو سازی چینی کاوایی یک شاسی بلند بزرگ که بر روی پلتفرم فورد F-150 بنا شده بود را معرفی کرد که باعث شد این برند به علاقه مندان به این سگمنت خودرو در سراسر دنیا معرفی شود این خودرو در سال 2017 دستخوش تغییراتی شد وظاهری جدید به نمایش گذاشت اما از لحاظ فنی دچار تغییرات عمده ای نشد
نگاهی به شاسی بلند چینی کاوایی W1
این کمپانی از دو نوع پیشرانه برای این خودرو استفاده کرده است اولی یک توربو میتسوبیشی 2.0 لیتری با 190 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است که به گیربکس‌های 6 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک متصل شده است. این موتور نتیجه همکاری مشترک میتسوبیشی و صنایع شنگ‌یانگ است که در بسیاری از شاسی‌بلند‌های چینی بکار گرفته که خودروهای لندمارک و زوتی، معروف‌ترین آنها هستند.

نسخه 2014این خودرو موتورهای 2.0لیتری تنفس طبیعی و 2.4لیتری داشت که به‌دلیل وزن بالای خودرو، توانایی کافی را برای کاوایی W1 مهیا نمی‌کردند و کمپانی چینی تصمیم گرفت تنها یک موتور 2.0 لیتری توربو را بر روی کاوایی W1 نصب کند. در نمای ظاهری می‌توان به‌طور واضح، کپی‌کاری از خودروهای سایر برندها را دید از خودروهای کیا تا فورد در طراحی کاوایی W1 نقش داشته‌اند اما همین کپی کاری باعث شده تا چینی‌ها در طراحی خلاق شوند و اکنون خودروهای خود را با ظاهری کاملا اختصاصی تولید کنند.

با وجود این پیشرانه نسبتا قوی اما در فضای کابین و طراحی داخلی اوضاع به این خوبی نیست کیفیت پایین متریال داخلی کاملا نا امید کننده است. جالب اینجاست که به‌نظر می‌رسد چینی‌ها از روی دست هم کپی می‌کنند چرا که کابین کاوایی W1 بسیار شبیه به محصولات چری و جیلی طراحی شده. ارتفاع بالای این خودرو، باعث می‌شود تا شما تجربه سواری با یک شاسی‌إلند کامل را داشته باشید اما سایز کوچک لاستیک‌ها واقعا ظاهر خودرو رو زشت کرده است . کاوایی W1 در بازار چین با قیمتی در حدود 97هزار یوآن قابل خریداری است.
advertising