طرز تهیه کیم چی

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/09/20
طرز تهیه کیم چیکیم چی سرشار از ویتامین A ، B و C است اما بزرگترین فایده آن در قسمت تخمیر آن است. بعد از تخمیر یک باکتری سالم در غذا بوجود می آید که "لاکتوباسیلی" نامیده می شود. این باکتری در غذاهایی که تخمیر می شوند و همچنین در ماست نیز وجود دارد. این باکتری به هضم غذا کمک می کند و باعث می شود شما بعد از غذا دچار سوء هاضمه نشوید.
کیم چی را با روش های متفاوتی تهیه می کنند. اما بهترین نوع آن کیم چی است که از سبزیجات مانند کاهو ، خیار ، تربچه ، فلفل هندی ، سیر ، پیازچه ، زنجبیل ، و سس ماهی تهیه شده باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کاهو کیمچی


نمک : 1/2 فنجان
آب : 4 فنجان
کاهو ژاپنی متوسط : 1 عدد

مواد لازم برای مایع داخلی کاهو


تربچه متوسط ژاپنی : 6 عدد
ریشه زنجبیل کوچک خرد شده : 1 عدد
پیازچه متوسط : 3 عدد
نمک : 2 قاشق غذاخوری
سس ماهی : 1/4 فنجان
فلفل هندی ورقه ای خرد شده : 1 فنجان
پودر برنج شیرین و یا آرد : 1/4 فنجان

طرز تهیه کیمچی غذای محبوب کره ای
برای تهیه کیمچی ابتدا باید کاهو را آماده کنید و سپس مایع داخلی درون کاهو را آماده نمایید در مطالب زیر طرز تهیه کاهو و مایع داخلی کیمچی را به صورت مرحله به مرحله ملاحظه خواهید کرد.

طرز تهیه کاهو کیمچی


1.در مرحله اول طرز تهیه کاهو کیمچی باید کاهو را از قسمت میانی به دو تکه تقسیم کنید.
2.سپس کاهو را به 4 قسمت برش بزنید دو قطعه کاهو را که نصف کرده اید به دو نیم تقسیم کنید و سپس آن ها را هم از میان به دو قسمت مساوی تقسیم کنید نصف کاهو را برای مایع داخلی کیم چی نگه دارید.
3.در مرحله بعدی روش تهیه کیمچی 1/4 از فنجان نمک را با آب در درون کاسه ای ترکیب کنید.
4.سپس کاهو را در درون آب و نمک قرار دهید بعد از این که کاهو به خوبی در درون آب و نمک خیس خورد آن را از درون آب و نمک بیرون آورید.
5.باقی مانده نمک را در لا به لای کاهو به خوبی بپاشید توجه داشته باشید که نمک باید در بین همه برگ ها به طور مستقیم پخش شود.
6.سپس نمک و کاهو را به مدت 2.5 ساعت در گوشه ای قرار دهید.

طرز تهیه مایع داخلی کیمچی


1.پودر برنج و یا آرد را در درون ظرفی مناسب با آب مخلوط کنید و سپس ظرف را بر روی شعله گاز قرار دهید تا مایع پودر برنج به دمای جوش برسد سپس زیر شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که مایع پودر برنج سرد شود.
2.در مرحله بعدی طرز تهیه مایع داخلی کیمچی پیازچه ها را به خوبی خرد کنید.
3.سپس تربچه ژاپنی را نیز خرد نمایید.
4.سبزیجات خرد شده را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس فلفل دلمه ای و سیر رنده شده و زنجبیل را با پیازچه ها به خوبی مخلوط کنید و سس ماهی و نمک و مایع پودر برنج را به مخلوط پیازچه و تربچه ژاپنی خرد شده اضافه کنید.

دستور پخت کیمچی


1.در مرحله اول طرز تهیه کیمچی ابتدا کاهو های آماده شده را در زیر آب بشویید و شستن کاهو ها را 3 الی 4 بار تکرار کنید تا نمک به خوبی از لابلای کاهو ها پاک شود.
2.سپس کاهو ها را به خوبی خشک کنید و اگر می خواهید کیمچی را به روش سنتی تهیه کنید مایع آماده شده را بر روی کاهو های درسته بریزید وآن ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
3.در مرحله بعدی دستور پخت کیمچی کاهو های پر شده را درون شیشه و یا ظرف دربسته ای قرار دهید (توجه داشته باشید که باید فضای کافی را برای فرآیند تخمیر در درون شیشه ایجاد کنید).
4.سپس درب شبشه را به خوبی ببندید تا هوا وارد شیشه نشود و شیشه را به مدت 24 ساعت در درون اتاق با دمای معمولی قرار دهید و سپس بعد از مدت ذکر شده شیشه کیمچی را در درون یخچال قرار دهید.
5.می توانید کیمچی را بعد از فرآیند تخمیر سرو کنید بهتر است برای سرو کیمچی آن را برش دهید و در درون ظرف مناسبی قرار دهید و می توانید کیمچی را به همراه برنج نیز میل کنید.

نکات طلایی در تهیه کیمچی


1. در طرز تهیه کیمچی می توانید میزان فلفل تند و سیر و زنجبیل را بیشتر کنید.
2. فلفل هندی در دو نوع ورقه ای و پودری وجود دارد که از فلفل هندی ورقه ای باید در تهیه کیمچی استفاده کنید . از فلفل هندی پودری در طرز تهیه پاستا تند استفاده می شود.
3. فلفل هندی را خریداری کنید که در کشور کره تهیه شده است می توانید برای این که از تهیه فلفل در کشور کره مطمئن شوید برچسب پشت بسته فلفل را بخوانید.
4. توجه داشته باشید که کاهو را نباید در مرحله اول تهیه کیمچی بشویید و خرد کنید.
5. کیمچی را می توانید بعد از آماده شدن به مدت 30 روز در درون فریزر نگهداری کنید.
advertising