مزایا و معایب بلیط چارتر

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/10/05
مزایا و معایب بلیط چارتر

مزایای بلیط چارتر


بزرگترین و مهمترین مزیت بلیط‌های چارتری برای مسافران این است که با کمی حوصله و جستجو می‌توانند بلیط مورد نظر را با کمترین و بهترین قیمت تهیه کنند.شرکت‌های چارترکننده برای جلوگیری از متضرر شدن، همواره تلاش می‌کنند بلیط‌های چارتر شده را با کمترین سود ممکن به فروش برسانند و به همین دلیل امروزه از روشهای مختلف به مخصوص از طریق شبکه‌های اجتماعی در این مورد اطلاع‌رسانی می‌کنند.

پس می توان گفت که بلیط چارتر در فصلهای کم سفر یا زمان نزدیک به تاریخ پرواز مقرون به صرفه است و می توانید به جای آنکه سراغ گزینه بلیط های سیستمی بروید، بلیط چارتر را برای خود انتخاب نمایید.

اصطلاح "تور لحظه آخری " هم به همین جریان گفته می شود. کافی است که شما همیشه وسایل سفرتان مهیا باشد تا با سر زدن به سایت های خرید بلیط ،ارزان ترین و با کیفیت ترین پرواز چارتری را برای خود انتخاب کنید. این مسئله هم به نفع آژانس های هواپیمایی و هم به نفع مسافران است .زیرا به این ترتیب چارتر کننده ها موفق به فروش بلیط های خود شدند و مسافران هم توانستند آنها را به پایین ترین قیمت ممکن خریداری نمایند.


معایب بلیط چارتر


از جمله معایب بلیط های چارتری این است که آنها قابلیت استرداد، لغو، کنسلی و یا تغییر زمان پروازرا ندارند. یعنی بر خلاف بلیط های سیستمی شما نمیتوانید به راحتی بلیط خود را کنسل یا تاریخ آن را تغییر دهید؛ اگر این شرایط هم وجود داشته باشد باید بهای سنگینی برای این کار پرداخت شود که گاه برابر با کل قیمت بلیط است. همچنین اگر در پرواز با بلیط های چارتری کودک 2 تا 12 سال همراه خود دارید بهای بلیط آن ها هم باید مانند بزرگسالان پرداخت شود در حالی که با پروازهای سیستمی مبلغ کمتری را باید بپردازید.
advertising