پارک خورشید بزرگترین پارک کوهستانی مشهد

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/10/04
پارک خورشید بزرگترین پارک کوهستانی مشهد

بام مشهد


شهر مشهد یکی از کلان شهرهای مهم ایران محسوب میگردد و به همین علت در این شهر بزرگ که بعنوان پایتخت معنوی ایران نیز از آن یاد میگردد، جمعیت زیادی ساکن میباشد. یکی از نیازهای مردم در شهر مشهد، وجود تفریحگاه های مناسب برای گذراندن زمان و استراحت بهمراه خانواده و دوستان در این اماکن میباشد.
در چند سال اخیر مسئولین شهری مشهد این نیاز مردم مشهد را بهتر شناخته و مکانهای تفریحی متعددی را در مشهد ساخته و افتتاح نموده اند. یکی از این مکانهای تفریحی در شهر مشهد ،بوستان ها و پارک های مشهد میباشد که روزانه بخش کثیری از مردم مشهد از این فضاهای تفریحی ایجاد شده ،استفاده میکنند.

پارک خورشید که به بام مشهد نیز مشهور می‌باشد با وسعتی در حدود 400 هکتار بزرگترین پارک کوهستانی مشهد محسوب میگردد. پارک خورشید به علت قرار داشتن در ارتفاعات منطقه هاشمیه مشهد ،دارای منظره بسیار زیبا از شهر به خصوص در هنگام شب می‌باشد.
پارک خورشید بزرگترین پارک کوهستانی مشهد

امکانات پارک کوهستانی مشهد


یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز این پارک با سایر فضا‌های سبز ایران، اجازه‌ی تردد خودرو در پارک است. با توجه به این امکان کودکان و کهنسالان نیز امکان استفاده از فضای خوش آب و هوای این پارک را بدست می‌آورند. تقریبا سه هزار خودرو امکان حضور همزمان در این پارک کوهستانی را دارند.

این پارک تمام امکانات رفاهی یک پارک معمولی را داراست؛ از جمله باربکیو، آلاچیق، زمین بازی، بوفه، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و غیره. علاوه بر این‌ها زمین فوتبال، والیبال ساحلی زمین کبدی و امکانات ورزشی دیگری نیز در پارک خورشید مشهد احداث شده و پذیرای هرنوع سلیقه‌ای است. البته فراموش نکنید که مهم‌ترین ویژگی این پارک کوهستانی بودن آن است که برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و پیاده روی بسیار جذاب است. به طور کلی این پارک کوهستانی بسیار مورد توجه شهرداری مشهد بوده و از ساخت هیچگونه امکاناتی در آن دریغ نکرده‌اند.

مسیر دسترسی


بام مشهد در انتهای بلوار هاشمیه و در منطقه‌ی 9 (کوهسر) شهر مشهد واقع شده است. این پارک کوهستانی از شمال به بلوار هاشمیه، از جنوب به حصار گلستان، از غرب به بلوار لادن و از شرق به روستای چهارچشمه می‌رسد.
advertising