پل چوبی کیاشهر استان گیلان پلی که به دریا ختم می شود

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/06
پل چوبی کیاشهر استان گیلان پلی که به دریا ختم می شود

پل چوبی کیاشهر


یکی از مکان های دیدنی و گردشگری گیلان, پل چوبی کیاشهر می باشد.بندرکیاشهر در فاصله 17 کیلومتری آستانه اشرفیه قرار دارد .این مکان دیدنی و تفریحی با رشت تقریبا 50 کیلومتر فاصله دارد.
پل چوبی کیاشهر استان گیلان پلی که به دریا ختم می شود
پل چوبی و تالاب کیاشهر یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان می باشد.سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند.این پل چوبی که گردشگران زیادی به خود جذب کرده است,حدود یک کیلومتر طول دارد که از وسط تالاب بین المللی بوجاق عبور می کند و انتهای این پل به دریا ختم می شود.

کیاشهر (با نام سابق بندر فرحناز) شهری است در فاصله 17 کیلومتری آستانه اشرفیه و تقریباً ۵۰ کیلومتری رشت. همجواری دریا، تالاب، جنگل، منطقه حفاظت شده بوجاق، سبب خلق چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی در این شهر شده است. این شهر با برخورداری از پتانسیل‌ها و جذابیت‌های گردشگری بسیار و بکر یکی از کانون‌های مهم جلب اکوتوریسم منطقه به شمار می‌رود.
1ز جمله این چشم‌اندازها تالاب 200 هکتاری بندر کیاشهر است که بین شهر و ساحل قرار گرفته و به وسیله یک پل چوبی به طول تقریبی 700 متر و به عرض 60/2 سانتیمتر به هم متصل می‌شود.

گذر از پل چوبی در محدوده تالاب بندر کیاشهر تصوری متفاوت از زندگی روزمره را به گردشگران القا می‌کند به طوری که انسان در آن خود را متعلق به محیط پیرامونش می‌داند. بنابراین هر ساله علاقه‌مندان و گردشگران از اقصی نقاط کشور برای دیدار از این پل و دیگر جذابیت‌های گردشگری بندر کیاشهر به این شهر سفر می‌کنند.

مسیر دسترسی


عمولاً بیشتر مسافران از مسیر شهرستان آستانه اشرفیه وارد این شهر می‌شوند ولی از سمت غرب می‌توان از بندرانزلی- زیبا کنار یا لشت نشاء و از سمت شرق می‌توان لاهیجان- دهشال – لسکوکلایه- لب دریا -امیرکیاسر یا لاهیجان-رودبنه-دهکاء و یا لنگرود-چمخاله وارد این بخش زیبای کشور شد. بهترین مسیر از سمت تهران برای رسیدن به کیاشهر بعد از پلیس راه رشت قزوین و سه‌راه سنگر و کمربندی لاهیجان به این سمت تغییر مسیر داده و پس از عبور از شهرهای سنگر- کوچصفهان- استانه اشرفیه- به بندر کیاشهر خواهید رسید.

advertising