روستای اویمیاکون در سیبری سردترین مکان کره زمین

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/08/24
روستای اویمیاکون در سیبری سردترین مکان کره زمیناویمیاکون سردترین روستای کره ی زمین است. متوسط دما در ماه ژانویه (میانه ی دی تا میانه ی بهمن) در این روستا منفی 50 درجه ی سانتیگراد است، به طوری که وقتی ساکنان آن مدتی را در بیرون می گذرانند مژه هایشان یخ می بندد.
روستای اویمیاکون در سیبری سردترین مکان کره زمین
روستای دورافتاده ی اویمیاکون در منطقه ی سیبری، سردترین سکونتگاه دائمی دنیا است. هوای این روستا به قدری سرد است که دستگاه دماسنج الکترونیک بعد از ثبت سرمای استخوان سوز منفی 62 درجه ی سانتیگراد از کار افتاد.

ایستگاه هواشناسی این روستا دمای منفی 59 درجه ی سانتیگراد را ثبت کرده بود اما مردم محلی عقیده داشتند دمای هوا منفی 67 درجه بوده است، یعنی یک درجه پایین تر از کمترین دمای ثبت شده برای سکونتگاهی دائمی در هر کجای دنیا. البته آن رکورد دما هم به سال ۱۹۳۳ در همین روستا بر می گردد.
یکی از روستاییان دمای منفی 67 درجه را ثبت کرده بود و بقیه ی مردم محلی هم عقیده داشتند دمایی که توسط ایستگاه هواشناسی اعلام شد درست نبود.

از نكات جالب توجه در اين روستا ، نبود سوء تغذيه در اهالي اين روستا عليرغم شرايط نامساعد جوي است ، چرا كه آنها از گوشت حيوانات اهلي كه پرورش مي دهند براي تغذيه استفاده مي كنند.
روستاي اويمياكون از زمان جنگ جهاني دوم از مناطق استراتژيكي روسيه در جنگ با ژاپني ها محسوب مي شود و بيشتر سكنه اين روستا از نسل سربازان شوروي سابق در جنگ جهاني هستند.
در اين روستا هيچگونه تجهيزات مخابراتي و رفاهي وجود ندارد چراكه هنوز مقامات روسي چاره اي براي سالم ماندن تجهيزات فوق در اين سرما پيدا نكرده اند.
advertising