زندگی مجلل در شهر زیرزمینی کوپر پدی استرالیا

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/08/13
زندگی مجلل در شهر زیرزمینی کوپر پدی استرالیا

شهر زیرزمینی شهرکوپر پدی در استرالیا


تصور کنید به بیابانی خشک و بی آب و علف وارد شوید و گاهی تابلوهایی را ببینید که به شما هشدار می دهند که در هنگام راه رفتن در این بیابان مراقب باشید! چون بر روی سطح زمین چاه های بزرگی حفر شده که بدون محافظ رها شده اند. فکر می کنید درون این حفره های بزرگ چه خبر است؟ در درون این حفره های یک شهر زیر زمینی برپا شده و افراد زیادی در آن ها مشغول زندگی هستند. این بیابان عجیب در استرالیا قرار دارد و اسم این شهر زیر زمینی شهر کوپر پدی است.
زندگی مجلل در شهر زیرزمینی کوپر پدی استرالیا
کوپر پدی، شهری کوچک در بخش های شمالی استرالیا ست که در 850 کیلومتری شمال آدلاید در بزرگراه استوارت قرار دارد. با رفتن به این منطقه فقط یک بیابان بی آب و علف می بینید، دشت بدون درخت در کنار کوه های استوارت که تعدادی خانه و چند مهمان خانه، رستوران، یک پاسگاه پلیس، یک مدرسه و بیمارستان دارد اما این هایی که گفتیم فقط نیمی از این شهر است. نیمه ی دیگر شهر در زیر زمین پنهان شده است! این شهر زیرزمینی در غارها و تونل هایی به اسم دوگوت برپا شده و در آن خانه، هتل، رستوران، کلیسا و … ساخته شده است.

داستان تاسیس این شهر خیلی جالب و شنیدنی است در سال 1915 یک پسر 14 ساله که به همراه پدرش برای پیدا کردن طلا به این بیابان ها آمده بود یک تکه سنگ قیمتی اوپال کشف کرد. همین کشف ساده باعث شد تا در عرض چند سال صدها جوینده ی طلا به امید پیدا کردن ثروت راهی این منطقه شوند. اما همه ی کسانی که برای کشف سنگ های قیمتی به این محل آمد بودند خیلی زود متوجه شدند که زندگی بر روی سطح این بیابان سخت و طاقت فرساست! شرایط آب و هوایی این ناحیه به حدی سخت است که در فصل تابستان در بیشتر روزها دمای هوا حتی از 40 درجه ی سانتی گراد هم بیشتر می شود. به این گرمای بیش از حد، رطوبت بالای 20 درصد و آسمان بدون ابر را هم اضافه کنید تا بدانید کسانی که برای یافتن طلا به این محل آمده بودند با چه شرایط بدی روبرو بودند.

این گرمای بیش از حد اهالی را به واکنش وا داشت و آن ها را مجبور کرد تا برای فرار از این دمای غیر قابل تحمل، زندگی زیر زمین را به زندگی در روی زمین ترجیح دهند! اما شاید برایتان جالب باشد که مردم برای زندگی به سراغ همان چاله هایی رفتند که مدتی قبل آن را برای پیدا کردن سنگ اوپال کنده بودند! اولین خانه های کوپر پدی در همان چاله ها شکل گرفت اما خانه های مدرن تر در دامنه ی تپه ها حفر شده اند. البته این خانه ها هیچ چیزی کم تر از خانه هایی که روی سطح زمینند ندارد و در همه ی آن ها امکاناتی مثل اتاق خواب، آشپزخانه، کمد، زیرزمین و … وجود دارد. ورودی این خانه ها معمولا همسطح خیابان است و اتاق ها از زیر در داخل تپه ها حفر شده اند. در همه ی این اتاق ها لوله های عمودی کار گذاشته شده که با تنظیم دما، اتاق ها را تهویه می کنند. این مدل خانه سازی در این منطقه اولین بار توسط سربازانی که از جنگ جهانی اول برای کند و کاو معدن سنگ اوپال به این منطقه آمده بودند به کار رفت.

در گذشته اسم این منطقه به افتخار «جان استوارت» که به عنوان اولین کاوشگر اروپایی در سال 1858 به این محل آمد «میدان عقیق استوارت» نامیده شد ولی اسم این منطقه در سال 1920 به کوپر پدی تغییر پیدا کرد چون کوپر پدی به زبان بومی یعنی حفره ای برای سفید پوستان. حجم زیای از سنگ های سفید اوپال دنیا در این منطقه به دست می آید چون اینجا بیش از 70 میدان مخصوص سنگ های اوپال دارد و بزرگ ترین معدن اوپال در دنیاست.

در بیابان کوپر پدی حدود 250 هزار تابلوی خطر می بینید که به گردشگران در مورد راه رفتن بدون توجه هشدار می دهند. این تابلوها امروز به نماد این شهر تبدیل شدند و حتی بر روی سوغاتی های این شهر مثل تی شرت ، کیف، قوطی قهوه، پرچم و … هم حک می شود.

در این شهر یک زمین گلف است که برای فرار از گرمای هوا، بازی ها بیشتر وقت ها در شب و با توپ های درخشان برگزار می شود. البته این زمین گلف با همه ی زمین های گلفی که تا به حال دیده اید فرق دارد چون اصلا چمن ندارد و فقط در قسمت هایی از آن تکه هایی از چمن های مصنوعی قرار دارد.

یکی از مهمترین جاذبه های کوپر پدی یک کلیسای جالب زیرزمینی است که گردشگران خاص خودش را دارد. اگر برای دیدن این محل راهی استرالیا شدید در هر جای این کشور می توانید هتل های مناسبی را بگیرد.
advertising