دریاچه برنجستانک سد زمزم از دریاچه های زیبای استان مازندران

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/02/19
دریاچه برنجستانک سد زمزم  از دریاچه های زیبای استان مازندران

دریاچه سد برنجستانک


دریاچه زمزم یا دریاچه برنجستانک یکی از دریاچه های زیبای استان مازندران است که در پشت سد خاکی برنجستانک ایجاد شده است. مهم ترین ویژگی های عملکردی گردشگری این دریاچه شنا، قایق سواری و بویژه ماهیگیری است.
دریاچه برنجستانک سد زمزم  از دریاچه های زیبای استان مازندران
دریاچه ای زیبا که درکنار جنگل قرار دارد و می توان در کنار آن چادر زد و ماهیگیری کرد از این رو گردشگرانی که قصد ماهیگیری دارند یا به این فعالیت علاقه مند هستند می توانند به این دریاچه سفر کنند. مسیر دسترسی به دریاچه از سمت روستای برنجستانک بالا نیز بسیار جذاب و زیبا می باشد.

دریاچه‌ای رویایی که دورتادور آن را جنگل‌های وسیع مازندران قرار گرفته است. این دریاچه در روستای برنجستانک قرار دارد و مکانی زیبا برای پیک نیک، عکاسی و تفریح است. اگر اهل شب ماندن در طبیعت هستید، اطراف دریاچه می‌تواند بسیار مناسب باشد؛ زیرا در نزدیکی آن روستا قرار دارد و می‌تواند باعث رفاه و امنیت بیشتر شما باشد.

مشخصات سد زمزم


سد زمزم سدی از نوع خاکی با هسته رسی واقع در قائم‌شهر، روستای برنجستانک است. طول این سد 242 متر، عرض آن 10 متر و ارتفاعش از کف پی 32 متر بوده و حجم آن 9/000/000 متر مکعب است. این سد به منظور ذخیره‌سازی آب و استفاده از آن در مواقع کم‌آبی برای تأمین آب در 1120 هکتار از اراضی کشاورزی و شالیزارهای پایین‌دست سد، احداث گردیده‌ است. فضای جنگلی و قرار گرفتن سد زمزم یا همان سد برنجستانک فضای زیبایی را برای گردشگران فراهم آورده است.
advertising