دریاچه کیندی قزاقستان یکی از شگفت ترین دریاچه های جهان

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/27
دریاچه کیندی قزاقستان یکی از شگفت ترین دریاچه های جهان

دریاچه جادویی کیندی


یکی از شگفت ترین دریاچه های جهان در قزاقستان می باشد.این دریاچه ی زیبا در سال 1911 بر اثر زلزله بوجود آمده است.این دریاچه منحصر به فرد در جهان زیبایی خاصی دارد.زیرا در زیر این دریاچه جنگلی وجود دارد.این ویژگی خاص دریاچه باعث شده گردشگران زیادی برای دیدن و تماشای این دریاچه سالانه به این مکان دیدنی قزاقستان بروند.

بوجود آمدن این جنگل که زیر آب می باشد بر اثر زلزله بوده که درختان این منطقه بصورت برعکس در درون آب قرار گرفتند و در نتیجه باعث شد جنگلی از درختان کاج و صنوبر رفته رفته به زیر آب رفته و در نهایت دریاچه‌ی زیبا و رویایی «کِیندی» (Kaindy Lake) شکل بگیرد و از آن زمان تاکنون بدون خشک شدن در درون این دریاچه قرار دارند. طول این دریاچه 400 متر می باشد و عمق آن هم در بعضی از قسمت ها به 30 متر می رسد.این دریاچه ی زیبا در جنوب شرقی آلماتی قرار دارد.
دریاچه کیندی قزاقستان یکی از شگفت ترین دریاچه های جهان
در شکل ظاهر انگار دکل های کشتی از آب زده است بیرون اما درختانی است که ریشه هایشان را در کف دریاچه دوانده اند.یکی دیگر از خوبی های این دریاچه ,جوان بودن این دریاچه می باشد.زیرا دریاچه کیندی کمتر از یک قرن از عمرش می گذرد و بر اثر سیل بوجود آمده است.

بالای آب، درختان غرق شده به شکل کشتی ارواح گمشده یا نیزه های ارتش مخفی به نظر می رسد که زیر آب پنهان شده اند و منتظر شب هستند تا از آب بیرون بیایند. آب این دریاچه حتی در تابستان آنقدر سرد است که از 6 درجه بیشتر نمی شود و کاج ها حتی 100 ها سال بعد روی درخت ها باقی می مانند. به خاطر آب زلال کوهستان می توانید عمق دریاچه را ببینید. در زمستان سطح دریاچه یخ می زند و برای ماهیگیری قزل آلا و غواصی یخ مناسب می شود. چشم انداز زیبای این دریاچه در تابستان و هم در زمستان باعث شده است توریست ها و گردشگران زیادی برای تماشای این دریاچه به این منطقه سفر کنند

جالب‌ ترین چیز در مورد این جنگل زیر آبی، دوام آن است. جایی که تنه‌های غرق شده در طول سالیان متوالی در مقابل تخریب مقاومت کرده و حتی برگ‌های سوزنی همچنان روی شماری از شاخه‌ها قابل مشاهد‌ه‌اند. تمامی این‌ها به لطف دمای آب دریاچه ممکن شده که حتی در فصل تابستان به ندرت از 43 درجه فارنهایت یا 6 درجه سانتی‌گراد تجاوز می‌کند. خوشبختانه لازم نیست برای تماشای یک چشم‌انداز پررمز و راز این دریاچه، خیلی به عمق آب نزدیک شوید، از آنجایی که آب این دریاچه بسیار زلال و کریستال گونه است، بیننده را قادر ساخته حتی از بیرون دریاچه نیز اعماق آن را به راحتی مشاهده کرده و از افسون جاری در این محیط لذت ببرد.
advertising