دریاچه سد سوهای شهرستان نمین اردبیل

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/12/04
دریاچه سد سوهای شهرستان نمین اردبیل

دریاچه سها اردبیل


دریاچه بند سوها در موقعیت جغرافیایی N3816 E4841 در استان اردبیل واقع است. سوها نام آبگیر سد کوچکی در حوالی روستایی به همین نام در فاصله حدود 35 کیلومتری شرق شهرستان اردبیل است. این منطقه که در واقع نقطه شروع جنگل های استان گیلان است با داشتن آب و هوایی معتدل بسیار مورد توجه طبیعت دوستان این منطقه واقع شده است. دریاچه سد سوها در 4 کیلومتری شمال شرقی روستای سوها واقع شده است.
دریاچه سد سوهای شهرستان نمین اردبیل
دریاچه سوها یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز شهرستان نمین در استان اردبیل است که با زیبایی چمنزارهای سرسبز و جنگل تنک اطراف خود، هر گردشگری را شیفته خود می‌کند.دریاچه سوهای شهرستان نمین اردبیل که سوا هم تلفظ می‌شود، مانند دریاچه نئو و شورابیل توانسته است نظر بسیاری از گردشگران منطقه را به خود جلب کند.

معمولا اکثر مردم ایران در فصل تابستان شمال کشور را برای مسافرت انتخاب می‌کنند؛ اما هوای گرم و شرجی این منطقه از کشور در فصل تابستان، لذت سفر را از بین می‌برد؛ بنابراین شمال غرب کشور بهترین مقصد سفر در ماه‌های خرداد تا شهریور هستند. اردبیل یکی از غنی‌ترین استان‌های این منطقه از نظر جاذبه‌های طبیعی است که در فصل تابستان بیشترین مسافر را به خود جذب می‌کند.

مسیر دسترسی


برای دسترسی به روستا و دریاچه سوها، باید از طریق جاده ارتباطی اردبیل به بریس، به نیارق رفته و از آنجا به سمت روستای سوها واقع در شهرستان نمین حرکت کنید. بین روستا و دریاچه، یک مسیر خاکی پنج کیلومتری است که با خودرو می‌توان آن را طی کرد.
advertising