سهزاب سراب اردبیل منطقه نمونه گردشگری

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/15
سهزاب سراب اردبیل منطقه نمونه گردشگری

سهزاب سراب


منطقه نمونه گردشگری آغمیون-سهزاب در فاصله 10 کیلومتری شمال شرق شهرستان سراب در مسیر جاده سراب-اردبیل واقع شده است. این منطقه که مساحتی بیش از 50 هکتار را در بر می گیرد، یکی از مناطق بکر و طبیعی شهرستان سراب است. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در دامنه‌ های کوه سبلان دارای آب و هوای خنک در تابستان و سرد و یخبندان در زمستان است.
سهزاب سراب اردبیل منطقه نمونه گردشگری
موقعیت کوهستانی منطقه و جریان رودخانه ای که از کوه سبلان سرچشمه گرفته و از روستاهای سهزاب و آغمیون می گذرد، موجب سرسبزی منطقه گردیده و پوشش گیاهی آن بصورت مرتع و یک‌دست است. دامنه ‌های منطقه و حواشی رودخانه در مسیر جریان آب تا روستای آغمیون شکل جنگلی بخود گرفته و درختان خودرو و باغات میوه، زیبایی وصف‌ ناپذیری به منطقه داده است. حاکمیت اقلیم ویژه در این منطقه موجب توسعه محصولات زراعی و لبنی طبیعی شده است. سیب، گلابی، زردآلو و عسل طبیعی تولید شده در باغات و دشت‌ های بهشت‌ گون منطقه از شهرت ویژه برخوردار است.

این منطقه به دلیل جاذبه ‌های قابل توجه طبیعی با قابلیت توسعه گردشگری در سال 1388 به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب هیات وزیران رسید.

تفریح در سهزاب سراب


از میان سهزاب رودی در تمام ایام سال جریان دارد که سلی چای (سهزاب چایی) نام دارد سلی چای از کوه ها و چشمه های سبلان سر چشمه گرفته و پس از طی مسافتی طولانی به رودخانه آجی چای متصل می گردد این رودشاهرگ همه زیبایی های سهزاب است که ازاین نعمت خدادادی روستا های مجاور سهزاب نیز بی نصیب نیستند . به واسطه ی این رود پر برکت کارگاههای پرورش ماهی قزل آلا ساخته شده است و نا گفته نماند گر چه این ماهی ها پرورشی هستند ولی به سبب آب ناب این رودو محیط سالم سهزاب گوشت این ماهی هااز ماهی های دریای شمال هم لذیذتر است .

بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط کارشناسان . آب شرب سهزاب که از چشمه های این روستا می باشد یکی از چند آب برتر ایران بشمار می آید.طبیعت سرسبز و زیبای سهزاب آنقدر شبیه نواحی شمالی کشور می باشد که بعضی ها آن را با شمال قیاس می کنند ولی یک فرق اساسی بین این دو می باشد که شمال با تمام زیبایی هایش از یک نوع هوای شرجی بر خوردار است که باعث مشکلاتی برای گردشگران و توریستان می شود اما سهزاب دارای هوای مطلوب و خنکی می باشد که به انسان طراوت و شادابی فوق العاده ای می بخشد .
advertising