محله قصر دشت شربت خانه شیراز

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/02/15
محله قصر دشت شربت خانه شیراز

محله قصر الدشت شیراز


محله قصردشت یا محله قصرالدشت شیراز از آن دسته جاهایی است شما را به شیراز قدیم خواهد برد، زمانی که شهر تنها کوچه باغ های سرسبز و زیبا با دیوار های کاه گلی و خانه باغ های زیبا بود. این محله اکنون خیابانی به نام قصردشت هم دارد که انشعابات فرعی آن به خیابان های مهم و معروفی مثل خیابان عفیف آباد می رسد. محله قصردشت در شمال غرب شیراز قرار گرفته و در گذشته با نام شربت خانه شیراز و مسجد بردی هم شناخته می شد.
محله قصر دشت شربت خانه شیراز

باغ های محله قصر دشت شیراز


گرچه باغ ها و کوشک قدیمی شمال غربی شیراز دچار آسیب های جبران ناپذیری شده اما هنوز رایحه بهار را می شود در محله قصر دشت که دارای باغ‌های میوه و انگور فراوان و انبوهی است که گرداگرد آن را تا شعاع ده کیلومتری احاطه نموده‌اند احساس کرد و چه فصلی بهتر از بهار که در کوچه باغی های این نقطه از شهر گل و بلبل روانه شوی تا تاریخ و فرهنگ این دیار را بار دیگر مرور کرد.

این منطقه در سال های دور ایجاد شد و درختان 300 ساله زیادی در خود داشت که اکنون تنها بخش های کمی از آن باقی مانده و بخش بزرگی از آن به خاطر ساخت و ساز از بین رفته است. جالب است بدانید که این منطقه تا 30 سال پیش جز مناطق خارج از شهر شیراز محسوب می شد؛ اما با گسترش ساخت و ساز این منطقه اکنون بخشی از مرکز شهر شیراز محسوب می شود.

باغ های زیبایی مثل باغ ناصری و باغ نوابی در این منطقه هستند و در کنار این ها یکی از پر بازدیدترین جاذبه های این منطقه حرم شاهزاده محمد(ع) است که طبق روایات از فرزندان امام موسی کاظم (ع) محسوب می شود.
advertising