روستای گردشگری استخرگاه رودبار استان گیلان

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/02/06
روستای گردشگری استخرگاه رودبار استان گیلان

روستای استخرگاه رودبار


روستای استخرگاه از توابع بخش رحمت آباد شهرستان رودبار (زیتون) می باشد. این روستا در 35 کیلومتری مرکز شهرستان و در 75 کیلومتری شهر رشت واقع شده است. روستای بسیار زیبای استخرگاه که در دامنه کوه درفک و در دل جنگل های سر به فلک کشیده قرار دارد.
روستای گردشگری استخرگاه رودبار استان گیلان

دلیل نامگذاری روستای استخرگاه


به علت وجودداشتن 2 استخر دراین روستا که یکی درضلع شرقی و دیگری درضلع غربی روستا میباشند، استخرگاه به این نام خوانده شده است. استخرضلع شرقی روستا محل ذخیره آب زمینهای کشاورزی روستای دفراز میباشد.

دیدنی های روستای استخرگاه


شاهکار طبیعی این روستا برکه ای کوچک پر از قورباغه های بازیگوش است و شیرجه همگانی آنها درون برکه وقتی کنار آن راه می روید از زیبایی‌های منحصر به فرد برکه است. این برکه با چند کلیپ تبلیغاتی به شهرت رسید که به‌خاطر آن یک ماکت کلبه چوبی کوچک کنار برکه ساخته شد و زیبایی آن روستا را به شهرت رساند.

خانه روستایی تاریخی با قدمت حدود ۱۰۰سال و با معماری سنتی خود درمرکز روستا یکی از جاذبه های گردشگری می باشد. در محوطه این خانه استخر زیبایی قرار دارد که اسم این روستا نشات گرفته از همین استخر می باشد. در قسمت بالادستی این استخر کوه میرزا قرار دارد که مکان مناسبی برای کوهنوردی می باشد.

آبشار زیبای استخرگاه که از دامنه کوه درفک نشات میگیرد در دل جنگل های بکراین روستا قرارگرفته است. کوه درفک که درقسمت شرقی این روستا قرار دارد بر زیبایی های این روستا افزوده است. همچنین این روستا یکی از مسیرهای اصلی صعود کوهنوردان به کوه درفک می باشد.

مسیر دسترسی روستای استخرگاه


دسترسی به منطقه «دفراز» از توابع رودبار کار راحتی است و برای رسیدن به آن باید از سمت جاده ساوه به سمت قزوین رفت و از آنجا وارد جاده رشت شد. در حدود هفتاد کیلومتری رشت روبه‌روی رستم آباد شهر تنکابن است. ورودی این شهر در سمت راست ادامه مسیر ما به سمت ییلاق دفراز است که بخشی از دامنه های کوه درفک به‌حساب می آید. تا دفراز راه زیادی نیست اما جاده رو به بالا و کوهستانی است. در طول راه از محلی ها مسیر را جویا شوید چون در سر یک دوراهی اگر از سمت چپ و رو به بالا نروید از جای دیگری سر در می آورید. پس از بیست دقیقه طی مسیر به دفراز می رسید و کمی بالاتر در سمت چپ یک جاده خاکی با یک پیچ تند شما را به استخرگاه می رساند.
advertising