روستای گردشگری شبانکاره شهرستان روانسر استان کرمانشاه

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/11/20
روستای گردشگری شبانکاره شهرستان روانسر استان کرمانشاه

روستای شبانکاره اورامانات کرمانشاه


روستای شبانکاره ، در فاصله 25 کیلومتری، شهرستان روانسر( یکی از شهرستانهای استان کرمانشاه ) بخش شاهو ،واقع شده است. روستای شبانکاره یکی از روستاهای توریستی و گردشگری استان کرمانشاه می باشد. روستای شبانکاره از 110 خانوار و جمعیتی در حدود 507 نفر تشکیل شده است.
روستای گردشگری شبانکاره شهرستان روانسر استان کرمانشاه

شبانکاره روستای پاک روانسر


با بررسی کارشناسان و سنجش معیارها و ملاک های مشخصی روستای شبانکاره به عنوان روستای پاک این شهرستان معرفی شده است.دفع صحیح فضولات حیوانی، نظافت کوچه ها و معابر روستا، جمع آوری و ساماندهی مناسب زباله ها، همکاری و تعامل صمیمانه مردم، دهیار و شورا با متولیان بهداشتی و خانه بهداشت این روستا موجب شده تا روستای شبانکاره بخش شاهو به عنوان روستای پاک این شهرستان معرفی شود.

اقتصاد روستای شبانکاره


فعالیت غالب افراد روستا باغداری می باشد و در دامداری و کشاورزی نیز اشتغال دارند. این روستا در زمینه ی پرورش ماهی فعالیت چشم گسیری دارد. روستای شبانکاره دارای باغ های فراوانی است. . این روستا، دارای زمین ورزشی ، فوتبال و والیبال می باشد و دارای تیم ورزشی در حوزه های مختلف، ورزشی است.

زنان روستا علاوه بر فعالیت های مختلف باغداری و دامداری و کشاورزی با پخت کلوچه محلی بنام (ناو ساجی) منبع درآمدی برای خانواده خود می باشند. در این روستا به همت، اهالی و دهیاری روستا، طرح هادی به را ه، افتاده است.سنگ، فرش راه ها و کوچه ها ی روستا و سیستم های فاضلاب و عبور پس آب ها ، چهره قابل قبولی به روستا بخشیده است.

تفرجگاه شبانکاره و غار کاوات


در روستای شبانکاره ، پر آب ترین ، غار، آبی آسیا با آبی گوارا ،بنام غار کاوات، قرار دارد که عمق این غار به دوران دوم یا سوم زمین شناسی بر می گردد. در سال 1365 پروژه آب رسانی ، غار کاوات به شهرستان جوانرود آغاز شده است که با این عمل برای همیشه در، ورودی غار بسته شد. غار کاوات علاوه بر تامین آب شرب ،شهرستان جوانرود و همچنین هکتارها باغ های روستا توانسته است که مردمان چندین، روستا را سیرآب کند.

تفرجگاه شبانکاره و غار کاوات درشهرستان جوانرود یکی از مناطق زیبای طبیعی و گردشگری منطقه اورامانات است که در در حد فاصل میان شهرستانهای جوانرود، روانسر و پاوه قرار دارد و طبیعت بکر آن این منطقه را به بهشت گردشگران تبدیل کرده است. از جنگلهای پوشیده از بلوط ، چشم انداز طبیعت زیبای این منطقه و کوه شاهو تا غار کاوات و باغهای اطراف آن این منطقه را به تفرج گاه رویایی برای مردم منطقه اورامانات و مسافران از سراسر کشور تبدیل کرده است.
advertising