روستای عامله شهرستان صحنه کرمانشاه تنها روستای قلبی شکل جهان

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/10/14
روستای عامله شهرستان صحنه کرمانشاه تنها روستای قلبی شکل جهان

روستای قلبی شکل آمله


روستای عامله از توابع بخش مرکزی شهرستان صحنه در استان کرمانشاه با جمعیتی حدود 350 نفر در 15 کیلومتری غرب شهر صحنه قرار دارد که تنها روستای قلبی شکل جهان بدون طراحی قبلی می باشد. دو ارتفاع بلند قالیچه و تاشملحو در بالای روستا كه شهرستان صحنه را از شهرستان هرسین جدا می کند از دیگر ویژگی های خاص این روستا است .
روستای عامله شهرستان صحنه کرمانشاه تنها روستای قلبی شکل جهان
روستایی است که آب فراوان دارد , چون چشمه ای در ورودی روستا قرار دارد و درون کوچه های روستا هم از آب چشمه جاری شده و به طرف زمین های کشاورزی رفته است .
مهمان نوازی مردم این منطقه، سراب بسیار زیبا با آب گوارا و دائمی در روستای عامله، باغات سرسبز با زردآلوی مشهور آن و کشت برنج با بهترین کیفیت را از ویژگی های بي نظير و بارز این روستای قلبی شکل آمله هستند.

اقتصاد روستای عالمه


این روستا دارای 85 خانوار می باشد و 120 نفر جمعیت دارد یکی از فعالیت های مردم روستای عامله فعالیت در زمینه باغداری است که نقش مهمی در فعالیتهای اقتصادی این روستا دارد . باغ های گردو که سالیانه برداشت می شود و در عین حال چشم انداز زیبایی هم به روستا داده است .

میوه باغ های روستای عامله بیشتر هلو , زردآلو و گردو می باشد . تمام اعضای خانواده از پدر و مادر و فرزندان با عشق و علاقه داخل زمین و در مزرعه مشغول کار هستند تا حاصل دسترنج خود را برداشت کنند .

یکی از فعالیتهای کشاورزی در روستای آمله همراه با کشت صیفی جات , کشت شلغم است که توسط اهالی روستای آمله انجام می شود . یکی دیگر از فعالیتهای مردم روستای آمله , فعالیت در زمینه دامداری است که در کنار کارهای کشاورزی خصوصا برنج کاری انجام می شود .
advertising