خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول

گردشگریفرهنگ و تمدن

- 97/10/25
خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول

غذاهای پر فروش خیابانی استانبول


استانبول به عنوان دروازه‌ی اروپا بر مشرق زمین و یک ابرشهر جهانی است که هر ساله میزبان توریست‌های مختلفی از اقصی نقاط جهان بوده، رستوران‌های خوش رنگ و لعابی را در خود جای داده است اما غذاهای خیابانی آن هم کم‌هزینه است و هم خوشمزه. در کنار رستوران‌های مجلل با منوهای وسوسه‌کننده، غذاهای خیابانی یکی از گزینه‌های محبوب توریست‌ها و افراد محلی در هر شهری است.

هرچند خوردن انواع غذاها در رستوران‌ها می‌تواند مسیر خوبی برای شناسایی ذائقه‌ی یک ملت باشد، اما ایستادن در کنار خیابان و مزه مزه کردن آنچه که مردم شهر هر روز در طول زندگی پر مشغله‌ی خود استفاده می‌کنند، علاوه بر آشنایی با ذائقه، پنجره‌ای از فرهنگ کشور میزبان را نیز به روی گردشگران باز می‌کند، چراکه طیف گسترده‌ای از افراد، فارغ از طبقه‌ی اجتماعی همیشه گرد بساط فروشندگان غذای خیابانی جمع می‌شوند.در این مطلب به معرفی غذاهای پر فروش خیابانی استانبول می پردازیم.
خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول

کوکورچ ( kakorec )


کوکورچ یکی از محبوب ترین و در عین حال جزو بیشترین غذاهای پر فروش خیابانی است که در استانبول به فروش می رسد.کو کورچ در واقع کباب روده ی گوسفند است که به صورت تابیده شده با فلفل ترکیب می شود و می توان آن را به همراه نیم یا یک چهارم قرص نان تهیه کرد. به طور حتم این غذای محبوب هر فردی نیست. بسیاری از افراد به دلیل دقتی که در نظافت این بخش از بدن گوسفند باید به خرج داد، از خوردن آن امتناع می کند. در هر صورت یکی از بهترین مکان ها برای خوردن کوکورچ ، شامپیون کوکورچ ( Sampiyon Kokorec ) است .

تاووک پیلاو ( Tavuk Pilav )


اگر عادت دارید در وعده های غذایی خود حجم بالایی از مواد غذایی را مصرف کنید و هیچ یک از غذاهای اشاره شده در بالا نمی تواند شما را سیر کند، پس تاووک پیلاو یا همان مرغ و برنج گزینه ی محبوب شما است.
تاووک پیلاو غذایی داغ و حجیم است. شناسایی فروشندگان تاووک پیلاو در سطح شهر بسیار ساده است، چرا که می توان گاری ها با مکعب شیشه ای را در هر جای شهر مشاهده کرد ، اما در صورتی که دنبال بهترین تجربه ی خوردن تاووک پیلاو هستید ، پس به سراغ فروشندگان تاووک پیلاو در منطقه ی اون کاپانی ، رو به روی بازار مانیفاتورچیلار بروید.

بورک ( Borek )


از بورک می توان به عنوان یک غذای مخصوص صبحانه یاد کرد. بورک در واقع شامل پنیر و سبزیجات میان لایه های نازک خمیر است که اصطلاحا به آن یوفکا می گویند. ترکیب لایه های خمیر و پنیر و سبزیجات که تحت حرارت نیز قرار گرفته ، آن را به گزینه ی محبوبی برای وعده ی صبحانه تبدیل کرده است.
advertising