دریاچه نونگ هان کومفاواپی تایلند دریاچه های نیلوفر صورتی و قرمز

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/28
دریاچه نونگ هان کومفاواپی تایلند دریاچه های نیلوفر صورتی و قرمزتایلند یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای توریست‌های آسیایی و بخصوص ایرانیان محسوب می‌شود. تایلند به دلیل داشتن طبیعتی خارق‌العاده و جاذبه‌های فراوان همه‌ساله خیل عظیمی از گردشگران را به سمت خود روانه می‌کند. اما چیزی که امروز می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم دریاچه نیلوفر قرمز، یکی از خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌های طبیعی و خدادادی این کشور است. وصف زیبایی این دریاچه در میان گردشگران چنان زبانزد است که بعید میدانم هیچ گردشگر دوست دار طبیعتی بتواند در مقابل وسوسه بازدید از آن مقاومت کند.

اگر بتوانید به جنوب شرقی تایلند و درست به شهر کومفاواپی بروید در بخش شمال این شهر، می توانید یک دریاچه ببینید که برخلاف دریاچه های سراسر دنیا، رنگی متفاوت از آبی دارد. این دریاچه نونگ هان کومفاواپی Nong Han Kumphawapi نام دارد. اهالی این شهر یا به طور کلی تایلندی ها این دریاچه را دریاچه ی نیلوفرهای قرمز رنگ می خوانند.

مساحت این دریاچه ی بزرگ، 32 کیلومتر مربع می باشد که اگر تصور کنید از رنگ زیبای صورتی و قرمز در چنین پهنه ای هیجان زده خواهید شد. البته این دریاچه در تمام فصول سال به این رنگ باقی نمی ماند.

سر چشمه ی این رودخانه و دریاچه، رودخانه پائو است که مردم استان ادون تانی از آب آن حیات خود را می گذرانند. نا گفته نماند که ای دریاچه بسیار کم عمق بوده که می توان گفت بیشترین عمق آن به 1 متر می رسد.
دریاچه نونگ هان کومفاواپی تایلند دریاچه های نیلوفر صورتی و قرمز

زیبایی های دریاچه نونگ هان کومفاواپی


توریست هایی که به این محل می آیند می توانند به راحتی با کرایه ی قایق به طور شخصی یا گروهی، به قایق سواری و پارو زدن در این آب های خوش رنگ بپردازند. همچنین وجود برخی گونه های جانوری و پرنده های زیبا، زینت بخش این مکان شده است که گاهی صحنه هایی واقعا رویایی می سازند. جاذبه های گردشگری در تایلند واقعا بی نظیر است اما این دریاچه ویژگی های خاصی دارد که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. پس از بازدید از دریای نیلوفرهای قرمز درمیابید که چرا عکاسان آن را رمانتیک‌ترین جاذبه تایلند دانسته و تا این حد به آن علاقه دارند و بیشتر عروس و دامادهایشان را برای عکاسی و فیلم‌برداری به آنجا می‌برند.

وجود چمن زار در برخی از بخش های حاشیه ای این رود و دریاچه موجب شده که طراوت خاصی به محیط داده شود و گاهی رنگ بسیار گرم قرمز آن به ملایمت رنگ سبز چمن ها روح را جلا دهد.
برای دیدار از این مکان زیبا حتما کمی خوراکی به همراه خود داشته باشید و مراقب کودکان خود باشید تا حیوانات موزی آن ها اذیت نکنند.

بهترین فصل سفر


درست از آذر ماه تا پایان فروردین این دریاچه میزبان نیلوفرهای قرمز رنگ است، به همین دلیل آب آن نیز قرمز جلوه می کند. این نیلوفر ها در آذر ماه هر سال جوانه های کوچکی ایجاد می کند که در دی ماه شاهد رشد کامل آن ها هستیم.
اگر می خواهید نهایت استفاده را از این جاذبه گردشگری طبیعی و از این محیط ببرید کافیست صبح ها به دیدار دریاچه بروید. هر صبح این گل ها به طور کامل باز می شوند و رنگ آن ها در تلالو نور خورشید و در تلاقی آب، درخشش خاصی پیدا می کند.
اگر نمی توانید صبح به این محل بیایید می توانید از دیگر ساعات روز نیز استفاده کنید چرا که دیدار از این مکان محدودیت زمانی و مکانی ندارد اما غروب و طلوع آن واقعا زیبا است. برخی از ارائه دهندگان تور تایلند در لیست سرویس هایشان از گردش در کنار دریاچه نیلوفر قرمز تایلند نیز شما را بهره مند خواهند نمود.
advertising