دره نی گا لرستان

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/08
دره نی گا لرستان

دره نی گا محل نی


استان لرستان که به پایتخت طبیعت ایران شهره است زیبایی های خارق العاده و طبیعتی بکر و زیبا دارد.‏ یکی از زیبایی های این استان در شهر درود واقع می باشد. دره ای زیبا و بی نظیر به نام نی گا .(نگار) که به معنای محل نی ‏است.‏
دره نی گا لرستان
در طول مسیر این دره درخت های خودروی میوه قد علم کرده اند. درخت هایی که شامل گردو، سیب، توت، بادام، انجیر و چندین و چند میوه دیگر هستند و این دره رویایی و زیبا به وسیله این میوه های شیرین و آبدار از میهمانان خود پذیرایی میکند. حضور درختان سرسبز و پر بار میوه به مسیر رودخانه جلوه و زیبایی خاصی بخشیده است.

اگر قصد داشته باشید از مسیر این دره عبور نمایید به سبب پستی و بلندی های مسیر بارها مجبور خواهید شد از عرض رودخانه عبور کرده و به سوی دیگر بروید.
دره نی گا درواقع انشعاب از دریاچه گهر می باشد و آب آن نه تنها از سفید آب بلکه از چندین رودخانه فرعی دیگر چون دره خرس و رل تامین می گردد.این منطقه زیبا و حفاظت شده در فصل بهار به سبب شکوفه های زیبای درختان و آب شدن برف کوه ها که رودخانه را پر آب تر از همیشه می کند زیبایی فریبنده دارد و همچنین در فصل تابستان به سبب میوه های رنگی و آبدار که زیبایی خاصی به منطقه می بخشد فوق العاده دیدنی است.

البته رفتن به این محل زیبا در باقی فصل ها نیز خالی از لطف نبوده و زیبایی خود را داراست. اما توجه به این نکته مهم است که در فصل زمستان به سبب صعب العبور بودن مسیر بازدید از آن کمی خطر ناک می باشد.

مسیر دسترسی


برای رسیدن به دریاچه گهر، می بایست با ماشین از شهر دورود بسمت چشمه خیه (ورودی منطقه حفاظت شده گهر) واقع در جنوب شرق شهرحرکت نموده، پس از رسیدن به پایان جاده آسفالته پیاده شده و به طرف گردنه گله چیر حرکت کرد. دو راهی پیش رو را به سمت جنوب شرق طی کرده و پس از طی ۵ کیلومتر سرپایینی تند به چشمه پنبه کار می رسیم که پاسگاه پلیس نیز در کنار چشمه قرار دارد. پس از طی گردنه گهر و گذر از چشمه آب سفید که آبی بسیار گوارا و سرد دارد به دریاچه گهر می رسیم. در یاچه گهر نیز دارای پاسگاه محیط بانی و کاملا محافظت شده است. دریاچه گهر به این دره بسیار نزدیک است بطوریکه میتوانید در نصف روز از دره نی گاه به دریاچه رفته دوباره به دره برگردید.
advertising