تنگ تیزاب فارس در استان شیراز

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/03/22
تنگ تیزاب فارس در استان شیراز

تنگ تیزآب


یکی از دیدنی‌ های اطراف شیراز تنگ تیزاب است که توریست‌های زیادی برای دیدنش می‌روند. حیف است به استان فارس سفر کنید و تنگ تیزاب را نبینید. تنگ تیزاب در ۲۹ کیلومتری شمال غرب شهراردکان فارس، مرکز شهرستان سپیدان و 90 کیلومتری شیراز قرار دارد. در این تنگ رودخانه‌ای جاریست که آب آن از کوه‌های سپیدان سرچشمه می‌گیرد. تنگ تیزاب گذرگاه یكی از شعبه‌های رودخانه بشار است. این رودخانه آبی شیرین دایمی دارد و مورد استفاده شرب و كشاورزی است.علاقمندان به طبیعت از اوایل اردیبهشت تا آذر ماه از تنگ تیزاب بازدید می نمایند.
تنگ تیزاب فارس در استان شیراز
گونه‌های مختلف ماهیان بومی نیز در آن دیده می شوند. تنگ تیزآب از پوشش جنگلی مناسب برخوردار است و درختان آن را بیشتر بنه، بادام، بلوط و بید تشكیل می ‌دهند. تنوع گونه‌های درختی و عبور یک رودخانه دایمی از جمله ویژگی ‌های این منطقه‌اند. تنگ تیزآب تابستان‌های خنک و خوش آب و هوا و زمستان‌هایی سرد دارد.

طبیعت كوهپایه‌ای توأم با پوشش جنگلی و رودخانه دایمی، منظره‌ای زیبا را در دل تنگ تیزاب به وجود آورده و جاذبه‌های این گردشگاه را فزونی بخشیده است. راه كوهستانی ممسنی ـ سپیدان از كنار این تنگه عبور می ‌كند. معمولا در فصل‌های مساعد به ویژه در بهار، در ورودی این تنگ کمپ هایی دایر شده و چادرهایی برای اقامت نصب می گردد که مورد استفاده بازدیدکنندگان قرار می گیرد
advertising