آبشار مورزیان شهرستان سپیدان استان فارس

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/12/14
آبشار مورزیان شهرستان سپیدان استان فارس

آبشار مورزیان


آبشار مورزیان در فاصله 3 کیلومتری جنوب روستای مورزیان در میان تنگه ای بسیار زیبا و بکر واقع است. این دره با شیبی ملایم دارای طبیعت بسیار زیبا و آبشارهای فراوان است. روستای مورزیان در دهستان كمهر، بخش اردکان از توابع شهرستان سپیدان استان فارس قرار دارد.
آبشار مورزیان شهرستان سپیدان استان فارس
آبشار در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا واقع شده است.در این منطقه آبشار دیگری در نزدیکی روستای چیکان قرار دارد که در نزدیکی حاده قرار دارد. این آبشارها در فصل زمستان یخ زده و مناظر بسیار زیبایی خلق می کنند. از دیگر دیدنی های این منطقه آبشار معروف مارگون در مسیر دسترسی به این آبشار است.

مسیر دسترسی


پس از کیلومتر 29 جاده یاسوج به اقلید و انتخاب جاده آبشار مارگون و سپس جاده فرعی اسفیان، پس از عبور از گردنه شاه قلی، روستای چیکان و سپس روستای مورزیان می توان به این آبشار رسید.
این مسیر دارای جاده ای آسفالت می باشد.
راه دیگر رسیدن به این آبشار از طریق روستای گرمه شهرستان کامفیروز است که مسیر آن جاده خاکی روبروی گرمه کامفیروزست که از سمت غرب به طرف این آبشار می رود. جاده خاکی حدودا 10 کیلومتر ماشین رو است . قسمتی از راه هم نیاز به پیاده روی و کوهنوردی دارد که با اینکه مقداری سختی دارد ولی دیدن مناظر بکر طبیعی آن خالی از لطف نیست.
advertising