طبیعت بکر رودخانه ارس شهرستان پارس آباد اردبیل

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/01/10
طبیعت بکر رودخانه ارس شهرستان پارس آباد اردبیل

رودخانه ارس


رودخانه ارس یکی از رودهای پرآب و چشم نواز در مرز بین ایران و آذربایجان است. که در نوع خود بی نظیر بوده و ازهرلحاط قابلیتهای مهمی در صنعت گردشگری و اقتصادی دارد. همزمان با فصل بهار خواستگاه رستاخیز طبیعت، شکوه خلقت الهی و آرامش بهاری در حاشیه زیبای رودخانه مرزي ارس در شهرستان مرزي پارس آباد مغان جلوه گری می کند.
طبیعت بکر رودخانه ارس شهرستان پارس آباد اردبیل
در حالی که شهرستان پارس آبادمغان از غرب به شهرستان كليبر در استان آذربايجان شرقي منتهی می‌شود و از جنوب و جنوب غربي به شهرستان بيله سوار و گرمي و از شمال و شرق به رود ارس و جمهوري آذربايجان محدود مي شود رسیدن به این بهشت ناشناخته در استان اردبيل و دم زدن در هوای ناب و طبیعت بکرش راه چندان درازی پیش رو نیست.

شهرستان پارس آباد مغان با برخورداری از مرز مشترک با کشور آذربایجان و با قرارگیری در شاهراه بین المللی حمل و نقل از جمله قفقاز، پیشینه تاریخی اقتصادی قابل توجه، اقلیم مناسب، منابع غنی آب و کشاورزی، مراتع و ذخیره گاه های جنگلی، قابلیت های توسعه گردشگری در زمینه های مختلف را دارد. گشت و گذار در طبیعت بکر، زیبا و محسور کننده ارس امری جدایی ناپذیر در سفر به اين شهرستان مرزي است. فصل های مختلف با ویژگی ها و جذابیت های کم نظیر و خیره کننده می باشد.

طبیعت بکر رود ارس


پوشش گیاهی متنوع منطقه شامل نی زار، بوته زار، درختچه های گز با گیاهان مرتعی و دارویی همراه با جنگل های سربه فلک کشیده سواحل ارس توجه هر گردشگری را برای سفر به این منطقه مرزی جلب می کند. وجود طبیعت غنی منطقه اصلاندوز در جنوب رودخانه ارس و درختانی همچون تمشک و سنجد در کناره رود ارس یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه به شمار می آید.
advertising