دشت دریاسر تنکابن استان مازندران بهشت اردیبهشت ایران

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/11/27
دشت دریاسر تنکابن استان مازندران بهشت اردیبهشت ایران

دشت دریاسر تنکابن دشتی با گل های زرد رنگ


دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد. این دشت که در ارتفاع بیش از 2000 متری از سطح دریا واقع شده است، بین 4 کوه محصور شده است. از سمت جنوب غربی کوه الموت، بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده است. در حقیقت این دشت مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می کند. سطح این دشت در فصل بهار پر از گل های زرد رنگی می شود که در میان چمن های سبز رنگ رخ می نمایانند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند.
دشت دریاسر تنکابن استان مازندران بهشت اردیبهشت ایران

دیدنی های دشت دریاسر


از جالب ترین ویژگی های این دشت آن است که در کف آن ده ها چشمه وجود دارد و آب از میان سبزه ها به بیرون می جوشد بطوریکه در فصل بهار که آب زیاد است به سختی مکان خشکی را می توان در دشت پیدا کرد و همچنین رودخانه پر آبی نیز از وسط این دشت جاریست که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرد و بر زیبایی دشت بطور خیره کننده ای می افزاید.

در یک سوی این دشت جنگل های انبوهی قرار دارند که با درختان سر به فلک کشیده منظره ای خاص را در طبیعت ایجاد کرده اند. این جنگل ها در هر قسمتی از خود جاذبه ای خاص دارند که دیدنشان بر لذت سفر می افزاید. این جنگل ها با عنوان جنگل های دوهزار و تنکابن (شهسوار) شناخته می شوند که درخت های ازگیل و آلوچه جنگلی را نیز در خود جای داده اند.

یکی دیگر از صحنه های عجیبی که می توان در این دشت و در شب مشاهده کرد شهاب سنگ ها هستند که نور بسیار زیادی دارند. در صورت خوب بودن هوا (شبها معمولا هوا اگر ابری نباشد البته هوا خیلی سرد است)، می توان به بیرون رفت و آسمان را برای مدت های مدیدی نگاه کرد و لذت برد.

دریاسر دشت زیبای چهار فصل


همه ساله در اواسط اردیبهشت ماه و همزمان با روییدن میلیون ها گل زرد رنگ زیبا همایش های کوهپیمایی زیادی با حضور گروه های کوهنوردی از سراسر ایران در این منطقه برگزار می شود. از این رو این منطقه بی نظیر را “بهشت اردیبهشت ایران” می نامند. به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه در فصول مختلف مناظر کم نظیری را می توان در آن شاهد بود.

در فصل بهار چشمه های جوشان که از کف دشت جاری می شوند، چمن های سبز رنگ که سرتاسر دشت را می پوشانند، گلهای زرد رنگ که اندازه شان در حدود 30-20 سانتی متر است از یک سو، کوه های پوشیده شده از جنگل های انبوه از سوی دیگر، و قله سیالان با یخچال های بزرگ از سمت دیگر، را می توان در یک نگاه دید. در فصل پاییز نیز یکی از بدیع ترین صحنه ها در این دشت شکل می گیرد؛ میلیون ها برگ که از درختان خود جدا می شوند در فضا معلق شده و به زمین می ریزند و زمین را با رنگ های گوناگون خود فرش می کنند.

مسیر دسترسی


برای رفتن به دشت دریاسر به شهر تنکابن بروید و مسير جاده دوهزار را در پیش بگیرید تا به یک دوراهی به نام امامزاده قاسم برسید. در سمت چپ، مسیری وجود دارد که سمت دره مي رود و به روستای عسل محله ختم می گردد. حالا وسیله ی نقلیه ی خود را پارک کرده و به دل جنگل بزنید و پس از يک تا يک و نيم ساعت کوهپيمايي و پیاده روی در شیب و لذت بردن از تماشای تپه ها و چشمه های بین راه به دشت دریاسر برسید.
advertising