آشنایی با ربات بدمینتون باز Robomintoner

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/10/02
آشنایی با ربات بدمینتون باز Robomintonerاگر تاکنون تجربه بازی با یک ربات ورزشی را نداشته اید پیشنهاد می کنیم بازی با ربات بدمینتون باز را تجربه نمایید و این امر بوسیله ی پیشرفت دانش در حیطه ی علوم مربوط به رباتیک و فناوری محقق شده است.
محققان دانشگاه علوم رایانه و مهندسی برق چین، قادر به توسعه ی رباتی در رشته ورزشی بدمینتون شده اند که می تواند با بدمینتون بازان چینی رقابت کند، حتمآ متوجه شده اید که چینی ها در زمینه ی بازی بدمینتون بسیار حرفه ای و سرعتی هستند و توسعه ی چنین رباتی احتمال می رود برای تلاش بیشتر ورزشکاران این رشته ی ورزشی و رقابت با آنان است.


مزایا و معایب ربات بدمینتون باز Robomintoner :


قابلیت هایی که برای این ربات مخصوص بازی بدمنیتون در نظر گرفته شده است را برای شما برمی شماریم:
یکی ازاین قابلیت ها این است که ربات تمام نقاط زمین را تحت پوشش قرار می دهد و می‌تواند بیشتر ضربات حریف را به بهترین شکل ممکن دریافت و بخوبی پاسخ بدهد.
افرادی که درپی توسعه ی این ربات هستند از دوربین‌هایی با وضوحیت تصویربالا (رزولوشن) برای ثبت تصاویر از محیط بازی استفاده کرده‌اند و این تصاویر بلافاصله پس از ثبت به رایانه‌ای که در کنار زمین قرار دارد، ارسال می شود و سبب می شود ربات محاسباتی انجام دهد و بتواند مسیر طی شده توسط توپ را به سرعت پیش بینی کند همچنین به نقطه‌ای از زمین که توپ در آن فرود خواهد آمد، حرکت کند و خود را به آن برساند.
این ربات که ساخت کشور چین است بدلیل اینکه هنوز نحوه ی بازی آن بخاطر وجود ویژگی های غیرقابل قبول برای بازی بدمینتون از نظر قوانین این ورزش پذیرفته نیست و محققان بایستی بیشتر روی آن کار کنند، منظور از ویژگی ها بطور مثال می توانیم استفاده از چند راکت در زوایای مختلف توسط ربات را نام ببریم که در بازی بدمینتون این کارمعمول نیست.
معایب دیگر ربات بدمینتون باز، نواختن آرام ضربات توپ است.
ربات Robomintoner توسعه یافته، سرعت خوب و بالایی در جابجایی دارد اما هنوز این امکان برای او فراهم نیست که ضرباتی مهلک را به توپ وارد نماید برای همین ممکن است فرد ورزشکار مسابقه را از ببرد.
سازنده ربات، Chengdu University به گونه ای آن را طراحی نموده اند که قابلیت استقامت و یا بهتر است بگوییم سماجت ربات Robomintoner ، می‌تواند انسان ورزشکار را از پا درآورد و در این رقابت سرعتی پیروز شود.
advertising