ربات توانبخشی هوشمند Hank برای کمک به بیماران آسیب نخاعی

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/09/29
ربات توانبخشی هوشمند Hank برای کمک به بیماران آسیب نخاعیاستفاده از ربات ها برای بهبود شرایط افرادی که دچار آسیب های نخاعی شده اند فعالیت بسیار مفید و خبر خوشحال کننده ای می تواند باشد.
رباتی که شما را با آن آشنا خواهیم کرد یک ربات توانبخشی هوشمند بوده که محصول کشور اسپانیا ست و طراحی آن به صورت ویژه برای توانبخشی بیمارانی که پس از سکته‌ دچار مشکلاتی شده اند و از آسیب‌های عصبی رنج می‌برند، انجام گرفته است.
همچنین استفاده از این دستگاه برای افرادی که به علت آسیب‌های نخاعی از ناحیه‌ی پا فلج شده‌اند نیز امکان پذیر بوده و نام آن ربات توانبخشی Hank است.

ویژگی ربات توانبخشی Hank :


. ویژگی این دستگاه به شکلی است که این سامانه‌ای که روی بدن کاربر قرار می گیرد سبک، ارگونومیک ، محکم و تطبیق‌پذیر با اندازه‌های بدنی مختلف برای افراد مختلف است که امنیت فرد را تضمین می‌نماید.
. اسکلت بیرونی ربات هانک را طوری طراحی نموده اند که کلیه‌ الزامات درظر گرفته و رعایت شده است.
. همچنین اسکلت بیرونی با شش موتور به راه رفتن بیمار کمک می‌کند.
. این ربات دارای حسگرهای مکان‌یابی است و قابلیت تشخیص منظور بیمار را دارد و در نوع حرکت، بستر پشتیبانی لازم در حرکت را فراهم می‌ آورند.
. در اسکلت بیرونی Hank ، داده‌های EEG و EMG نیز در فراهم آوردن حرکتی با کیفیت مناسب اثر گذاراند.
دامنه‌ حرکت این ربات در مفاصل دارای محرک بیرونی، به منظور رعایت نکات ایمنی، محدود شده است. و البته دستورالعمل هایی مانند زاویه‌ی حرکت و سرعت را می‌توان در هر اسکلت بیرونی برای بیمار تنظیم نمود.
ربات توانبخشی هوشمند Hank برای کمک به بیماران آسیب نخاعی

عملکرد ربات توانبخشی هوشمند هانک :


طرز کار اسکلت بیرونی HANK بوسیله ی برنامه‌ کاربردی تلفن همراه یا ساعت هوشمند است و سازنده آن Gogoa هست.
برنامه‌های کاربردی موردنظر شامل حرکات بالا و پایین رفتن از پله، آهسته شدن حرکات،حرکت سریع و شتاب گرفتن می شود وهمچنین نشستن، برخاستن را پشتیبانی و راه رفتن را برای این افراد راحت تر می کند.
advertising