ربات بسکتبالیست تویوتا هیچ پرتابی را از دست نمی‌ دهد

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/10/17
ربات بسکتبالیست تویوتا هیچ پرتابی را از دست نمی‌ دهدربات‌ های زیادی در طول زمان ساخته شده اند. هر کدام از آن‌ها نیز در یک بخش منحصر به فرد در حال کار کردن است. پیشرفت این دستگاه‌ های هوشمند به قدری زیاد است که بعضی معقتدند ربات‌ ها تهدیدی برای بشر خواهند بود. البته این ایده به دلیل این است که بعضی از ربات‌ ها از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌ کنند و این یعنی ربات‌ هایی وجود دارند که توانایی فکر کردن دارند. این مسئله واقعا ترسناک است. با 'CUE' آشنا شوید. او یک بازیکن بسکتبال رباتیک است. این ربات ورزشکار توسط کارمندان تویوتا در ژاپن ساخته شده است. توانایی او این است که تمام توپ‌ ها را در پرتاب آزاد، به درون سبد می‌ اندازد. این یعنی درصد موفقیت او 100 است. این درصد واقعا بی‌ نظیر است.
این ربات که توانایی پرتاب توپ به درون حلقه را دارد توسط Alvark Tokyo ساخته و رونمایی شده است. Alvark Tokyo یک تیم بسکتبال ژاپنی است که توسط تویوتا حمایت می‌ شود. در این رونمایی CUE با دو بازیکن بسکتبال انسان مسابقه پرتاب آزاد داد. اما یکی از رقیبان او دو پرتاب خود را از دست داد. ولی برای CUE این پرتاب ‌ها کار سختی نبود، 10 توپ درون حلقه شد از 10 پرتاب انجام شده.
اگرچه این ربات توانایی پرتاب توپ فوق‌ العاده ای دارد، هنوز نمی‌ تواند در مسابقات شرکت کند. دلیل این امر این است که تنها توانایی او پرتاب توپ است. این ربات نمی‌ تواند بدود، راه برود و یا توپ را از حریفانش بگیرد. این ربات برای جا به جا شدن احتیاج به کمک انسانی دارد. در واقع باید او را تا محل مورد نظر هول داد. اما خب همین توانایی پرتاب، او را به یکی از موفق‌ ترین بسکتبالیست‌ ها تبدیل کرده است.
advertising