عرضه ی میان رده های سری پیکسل گوگل

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/10/07
عرضه ی میان رده های سری پیکسل گوگلبراساس جدیدترین گزارش‌ها، گوگل قصد دارد اولین میان‌رده‌های سری پیکسل را اوایل بهار سال 2019 توسط اپراتور ورایزن در آمریکا عرضه کند.

مدت زیادی است که شایعات و گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص دو دستگاه میان‌رده از گوگل می‌شنویم که عنوان لایت (Lite) را یدک می‌کشند. پیکسل 3 لایت و پیکسل 3 ایکس ال لایت دو دستگاهی هستند که براساس رندرهای منتشر شده ظاهری شبیه نسخه‌های اصلی خود دارند؛ اما از لحاظ مشخصات قرار است تنها میان‌رده‌هایی سربلند باشند.

جدیدترین اخباری که در این رابطه منتشر شده است از عرضه‌ی این دو گوشی توسط اپراتور ورایزن (Verizon) در اوایل بهار سال 2019 خبر داده است؛ این یعنی فروردین یا اردیبهشت ماه شاهد رونمایی از این دو میان‌رده از گوگل خواهیم بود. زمان‌بندی مفروض فاصله‌ای شش ماهه با رویداد MadeByGoogle دارد؛ رویدادی که معمولا در آبان ماه برگزار می‌شود و محصولات پرچم‌دار گوگل در آن رونمایی می‌شوند.گوگل تاکنون برای گوشی‌های پیکسل نسخه‌ی لایت عرضه نکرده است. آخرین باری که رویکردی شبیه به این را از گوگل دیدیم، زمانی بود که آخرین نسل از گوشی‌های نکسوس با نام‌های نکسوس 6P و نکسوس 5X عرضه شدند که از این بین 6P محصول برتر و 5X چه از لحاظ مشخصات و چه از نظر قیمت یک میان‌رده محسوب می‌شد.

گفته می‌شود که پیکسل 3 لایت به‌عنوان گوشی کوچک‌تر نمایشگر 5.5 اینچ خواهد داشت؛ در حالی‌که XL لایت یک گوشی با نمایشگر 6 اینچی است. براساس شنیده‌ها، هر دو محصول نسبت تصویر 18:9 دارند و از 4 گیگابایت رم به همراه 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و البته جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره می‌برند.پردازنده‌ی دو دستگاه یادشده احتمالا اسنپدراگون 670 یا 710 خواهد بود و در بخش دوربین، شاهد همان سنسورهای 12 مگاپیکسل (اصلی) و 8 مگاپیکسل (سلفی) موجود در پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال را شاهد خواهیم بود؛ البته، این امکان وجود دارد که گوگل از سنسورهای کم‌کیفیت‌تری در این دو میان‌رده استفاده کند؛ اما آن‌چه مسلم است نرم‌افزار عکاسی گوگل قطعا بخشی از این دو گوشی خواهد بود و عملکرد رضایت‌بخشی را رقم خواهد زد.

با شایعه‌ی جدید، احتمالا ورایزن حداقل برای یک نیم‌سال دیگر تنها عرضه‌کننده‌ی گوشی‌های گوگل در آمریکا باقی خواهد ماند. انتظار می‌رود نسخه‌های آنلاک نیز روانه‌ی بازار آمریکا شوند؛ اما سازگاری با اپراتور اسپرینت فعلا نامشخص است.

توجیه گوگل برای عرضه‌ی نسخه‌های میان‌رده‌ی پیکسل‌ها مشخص است. روشن‌ترین دلیل، گسترش دسترسی به این گوشی‌ها در بازارهای نوظهور است. پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به ترتیب با قیمت پایه‌ی 799 و 899 دلار همچنان گران‌ترین گوشی‌های سال 2018 محسوب می‌شوند و طبیعی است که گوگل می‌خواهد با عرضه‌ی محصولات مقرون‌به‌صرفه‌تر این فاصله را پر کند.

در خصوص قیمت دو پیکسل جدید، اخباری منتشر نشده است؛ اما باتوجه‌به قیمت‌های 300 و 500 دلاری پوکوفون و وان‌پلاس، احتمالا گوگل قیمتی مابین این دو را برای گوشی‌های خود در نظر بگیرد تا توان رقابت با این محصولات را داشته باشد؛ البته اگر پیکسل‌های میان‌رده بتوانند به‌لطف نرم‌افزار گوگل عملکرد بهتری در زمینه‌ی عکاسی داشته باشند شاید کار گوگل برای فروش آن‌ها بسیار ساده‌تر شود.
advertising