اطلاعات جدیدی از گوشی پیکسل 3 لایت گوگل

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/09/10
اطلاعات جدیدی از  گوشی پیکسل 3 لایت گوگلگوگل برای رقابت در بازار گوشی‌های میان‌رده، Pixel 3 Lite را معرفی خواهد کرد.

درحالی‌که شایعه‌ی اخیر ابعاد مناسبی برای گوشی هوشمند گوگل پیش‌بینی کرده؛ ولی تصاویر به‌اشتراک گذاشته‌شده‌ی فروشگاه روسی ویلزا، جزییات دقیق‌تر و جدیدتری هستند که تأیید می‌کند پیکسل ۳ لایت بدنه‌ای شبیه به پیکسل ایکس ال با همان نسبت تصویر ۱۸.۹ و گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۲ ایکس ال خواهد داشت. انتظار می‌رود این پرچمدار شبیه نسل قبلی باشد؛ ولی تفاوت عمده‌ی آن در دوربین جلویی است که فقط به یک حسگر مجهز شده است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ی دستگاه درمقایسه‌ با آن پیکسل 3 نشان می‌دهد دستگاه فاش‌ شده کناره‌ های سفید رنگ دارد. رنگی که الان مشاهده می‌کنیم بعید به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی نهایی باشد؛ چراکه با نمونه‌ی اولیه طرف هستیم و حتی محل لوگوی G گوگل هم خالی است.و البته باید به این نکته اشاره کنیم که Pixel 3 Lite برخلاف پیکسل 3 و پیکسل 2 ایکس ال که از شیشه ساخته شده‌اند، از پلاستیک ساخته شده است.

دستگاه میان‌رده‌ی پیکسل چندین سال موضوع اصلی بسیاری از شایعات بوده و چند هفته‌ای است دنبال‌ کنندگان این صنعت، دوباره از آن صحبت به‌ میان آورده‌ اند. شایعات فراوان درباره‌ی Pixel 3 Lite درستی این ادعاها را براساس منابعی تأیید می‌کند که اطلاعات گوشی‌ های هوشمند را افشا می‌کنند. گوشی هوشمند گوگل دستگاهی میان‌رده مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 700 کوالکام خواهد بود. همچنین، شایعه‌ای مبنی بر استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون 670 به‌عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی وجود دارد.

درحقیقت، دستگاه فاش‌شده‌ی جدید به‌وضوح پیش‌نمونه‌ای از محصول است. به این معنی که هیچ‌گونه نتیجه‌گیری قطعی درباره‌ی رنگ بدنه آن گرفته نشده است؛ ولی باتوجه‌به تصاویر به‌دست‌آمده‌ی قبلی به‌نظر می‌رسد بدنه‌ی کلی دستگاه از جنس سرامیک باشد. به‌دلایلی تاریخ انتشار گوشی هوشمند گوگل مشخص نیست و احتمالا پیش از ۲۰۱۹ معرفی نخواهد شد؛ چون فصل تعطیلات به‌لحاظ تاریخی سود‌آورترین دوره‌ی سال برای سازندگان تلفن‌همراه است و گوگل به‌شدت قصد دارد به‌جای تولید محصول جدید در شلوغ‌ترین زمان سال، محصولات موجود خود را بفروشد.

صرف‌نظر از اینکه افزایش دستگاه‌های درحال‌کار و میان‌رده‌ی سری Pixel نشان می‌دهد تابع آلفابت، درحال متنوع و تبدیل‌کردن گزیده‌ای از محصولاتش به پررونق‌ترین محصولات است. برای اینکه ببینیم گوگل در این کار موفق خواهد شد یا نه، باید منظر بمانیم؛ اما گوشی غیرپرچمدار از سری پیکسل با اعتبار اسم برندش برای تولید محصولات رقابتی در بازارهای نوظهور مثل هند ادغام می‌شود؛ بازای که سال‌ها است تلاش می‌کند بیشتر وابسته شود.
advertising