اسپیکر قابل حمل و زیبای TS 2352 N تسکو

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/11/06
اسپیکر قابل حمل و زیبای TS 2352 N تسکوطراحی این دستگاه همان چیزی است که انتظارش را خواهید داشت. یک مکعب مستطیل با نسبت ابعاد 2 به 1 و قطر نزدیک به 7 سانتیمتری مشکی با نوارهای نقره ای رنگ و لوگوی تسکو در بدنه جلویی که می تواند از لحاظ طراحی و ظاهری نمره قبولی بگیرد و با هر نوع طراحی از میز کار هماهنگ شود.

دو طرف دستگاه دو عدد بلندگو قرار گرفته اند و پنل روبرو هم میزبان یک نمایشگر بسیار ساده اما کاربردی است. روی بدنه بالایی مجموعه ای از کلیدهای تنظیم قرار گرفته اند. در بخش پشتی دستگاه هم شاهد چند کلید و ورودی را مشاهده می کنید که برای وصل کردن تجهیزات مختلف و پخش فایل های موسیقی از آنها استفاده خواهد شد. با وجود قرار گرفتن بلندگوها در دو طرف چپ و راست، به جز نمای روبرویی تمامی بخش های دیگر با همان الگوی شبکه ای بلندگوها ساخته شده اند که احتمالا هدف اصلی این کار کاهش وزن کلی دستگاه و یکپارچگی در طراحی بوده است.

وزن این دستگاه در حدود 2 کیلوگرم است. شاید به عنوان یک بلندگوی قابل حمل چنین وزنی کمی زیاد به نظر برسد اما 2352 هر چند همه پارامترهای دیگر یک اسپیکر بیسیم قابل نقل و انتقال را دارد اما در اصل برای حمل و نقل ساخته نشده و اصلی ترین کاربردش، قرار دادن آن گوشه یک میز در اتاق کار است.

همان طور که اشاره شد در بدنه پشتی شاهد به کارگیری چند پورت ارتباطی هستیم. به جز کلید روشن/خاموش که در قسمت سمت چپ قرار دارد، ورودی microUSB، ورودی 3.5 میلیمتری، ورودی USB و ورودی کارت حافظه microSD به ترتیب از چپ به راست در این قسمت دیده می شوند. چنین چینشی باعث می شود تقریبا با هر ابزار و وسیله ای بتوانید فایل های موسیقی را به کمک 2352 پخش کنید.

ورودی 3.5 میلیمتری در صورت استفاده از یک کابل AUX با کیفیت می تواند رابط خوبی برای پخش فایل های موسیقی از گوشی به وسیله بلندگو باشد و علاوه بر کیفیت بالا، در مصرف باتری گوشی و اسپیکر صرفه جویی کند. شیار کارت حافظه microSD و پورت USB تعبیه شده هم باعث می شوند بتوانید بدون محدودیت در حجم ذخیره سازی و تعداد آهنگ ها آنها را از طریق 2352 گوش کنید. به جز همه این موارد، امکان ارتباط با گوشی از طریق بلوتوث نیز فراهم است. البته در 2352 از بلوتوث نسخه 2.1 استفاده شده شاید در مصرف انرژی و قابلیت های ارتباطی انعطاف پذیری نسخه های بالاتر را نداشته باشد اما با توجه به کاربری و قیمت آن مشکل خاصی را برای کاربران به وجود نمی آورد. حداکثر فاصله بین پخش کننده (تلفن همراه) و بلندگو در زمان استفاده از بلوتوث هم در حدود 10 متر است که برای بیشتر خانه ها و محیط هایی که ممکن است بخواهید از 2352 در آنها استفاده کنید کافی به نظر می رسد.

کلیدهایی که در بخش بالایی دیده می شوند به ترتیب از راست به چپ عبارت اند از کلید پاور/پخش و توقف، کلید حرکت بین حالت های مختلف پخش (mode)، کلیدهای حرکت به عقب و حرکت به جلو در بین فایل ها و کلیدهای تنظیم صدا. شاسی به کار رفته برای ساخت این کلیدها بسیار محکم و قابل اطمینان ساخته شده تا بتوانند بدون مشکل برای چندین سال کارکرد آماده باشند، اما این کار باعث خشک بودن کلیدها شده و کمی استفاده از آنها را با دشواری همراه می کند.

نمای روبرویی دستگاه هم محل قرار گرفتن نمایشگر 3 اینچی است که ساعت و تقویم را در حالت عادی و در زمان پخش، شماره فایل و مدت زمان هر ترک را به نمایش می گذارد. این پنل از LED های ساده سفید رنگ طراحی شده و با این حال ظاهر دستگاه را در هنگام روشن بودن و استفاده چشم نواز می کنند.

تنظیم ساعت، تاریخ و انتخاب موج های رادیو از طریق کلیدهای بالای دستگاه انجام می شود. شاید اولین بار برای پیدا کردن رابطه منطقی بین کلید Vol+ و تنظیم ساعت کمی دچار مشکل شوید اما دفترچه راهنما به کمک شما خواهد آمد. ضمن اینکه حرکت بین موج های مختلف رادیویی هم به وسیله کلیدهای Vol+ و Vol- انجام می شود. کابل USB موجود در بسته بندی دستگاه هم علاوه بر شارژ کردن باتری نقش آنتن را در هنگام ارتباط رادیویی ایفا می کند و در نتیجه بهتر است آن را همیشه همراه خود داشته باشید.

بلندگوها دارای توان واقعی 5 وات (در مجموع 10 وات) و توان اسمی 700 وات هستند. صدای تولید شده توسط این بلندگوها بسیار با کیفیت، شفاف و دارای جزئیات آهنگ است و به هیچ وجه متوجه افت کیفیت در زمان پخش فایل ها نخواهید شد. این اتفاق حتی در صداهای بسیار بلند نیز صادق است و همین باعث افزایش ارزش خرید 2352 می شود. در تست های انجام شده، حداکثر شدت صدای تولید شده در حدود 85 دسیبل است که برای یک بلندگو با این ابعاد و گستره قیمتی و با در نظر داشتن عدم افت شدید کیفیت بسیار خوب به نظر می رسد.

باتری به کار رفته در 2352 بر اساس توضیحات منتشر شده توسط تسکو دارای ظرفیت 2000 میلی آمپر ساعت و از نوع یون لیتیوم است. با این باتری می توانید روی نزدیک به 8 ساعت زمان پخش حساب باز کنید. البته به دلیل مشکلی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد نمی توان زمان دقیقی برای حداکثر مدت پخش آهنگ با یک بار شارژ مشخص کرد. همین مشکل درباره مدت زمان مورد نیاز برای شارژ باتری هم وجود دارد و به جز گفتن حدود 3 ساعت نمی توان دقیقا تعیین کرد شارژ صفر تا صد باتری 2352 چقدر طول میکشد.

شاید بتوان گفت تنها نقطه ضعف این اسپیکر زیبا، عدم وجود یک نشانگر LED برای باتری (مقدار باقیمانده در هنگام پخش و مقدار شارژ نشده در هنگام اتصال به برق) باشد. با وجود ساده بودن استفاده از این تکنولوژی مشخص نیست چرا تسکو چنین قابلیت ساده ای را برای 2352 در نظر نگرفته و همین نکته می تواند کمی باعث دلسردی از این دستگاه شود. نکته دیگر درباره 2352 امکان تنظیم زنگ هشدار است. علاوه بر صداهای آلارم پیش فرض که در حافظه دستگاه قرار دارند، می توانید فایل موسیقی انتخابی خود را طبق راهنمایی موجود در کاتالوگ در یک پوشه درون فلش یا کارت حافظه قرار دهید و با هر صدایی که دوست دارید از خواب بیدار شوید.

در مجموع باید گفت T2352 N با توجه به طراحی، نوع کاربری و امکان استفاده به عنوان ساعت زنگدار و همچنین با در نظر گرفتن قیمت حدود 130.000 تومانی، گزینه ای بسیار عالی برای آن دسته از کاربرانی به حساب می آید که به یک بلندگوی با کیفیت و شیک روی میز کار خود نیاز دارند.
advertising