اسپیکر بلوتوثی تسکو TS 2372

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/10/20
اسپیکر بلوتوثی تسکو TS 2372یکی از این تجهیزات عصر جدید اسپیکرهای بلوتوث هستند. محصولاتی که بهترین همراه برای جمع های شلوغ عاشق موسیقی به حساب می آیند و به شکل های مختلف قادر به مدیریت یک جشن متوسط یا یک سفر دوستانه هستند. اسپیکرهای بلوتوث در شکل ها، رنگ ها و قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می شوند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما موردی که با آن سر و کار داریم یک تفاوت بسیار عمده با محصولات دیگر دارد.

TS 2372 اسپیکر بلوتوثی با برند تسکو است. اگر اهل تاریخ باشید بدون شک در اولین ملاقات به شباهت ظاهری آن به استوانه مشهور کوروش فکر خواهید کرد. در واقع این اسپیکر یک استوانه قرمز یا مشکی رنگ است که بر روی یک پایه قرار گرفته و باید اعتراف کنیم بی شباهت به منشور حقوق بشر کوروش هم نیست. البته اگر به محصولاتی مانند اسپیکرهای بلوتوث علاقه دارید احتمالا تایید خواهید کرد که ظاهر TS 2372 تقریبا همان اسپیکر بلوتوث Charge 3 کمپانی JBL است. در هر صورت اگر کپی رایت در طراحی ذهن شما را درگیر نمی کند می توان گفت TS 2372 دارای ظاهری چشمگیر و جذاب است که اولین قدم برای داشتن یک محصول کاربردی به حساب می آید.

در بسته بندی اسپیکر به جز خود دستگاه، یک کابل microUSB، کابل یک به یک AUX و یک کیف پلاستیکی برای حمل و نقل راحت تر وجود دارند.

ابعاد این اسپیکر تقریبا 21 در 8 در 9 سانتیمتر است که اختلاف تقریبا یک سانتیمتری عرض و ارتفاع در یک استوانه به دلیل پایه ای است که به منظور ثابت قرار گرفتن اسپیکر طراحی شده. این پایه همان طور که اشاره شد از جنس پلاستیک ساخته شده و گریپ مناسبی دارد که باعث می شود نگرانی بابت سر خوردن آن روی سطوح مختلف وجود نداشته باشد.

روکش استوانه از یک بافت نخی پوشانده شده که در نوع خودش بسیار جالب است. این روکش باعث جذاب شدن طراحی شده و در دست گرفتن اسپیکر را هم لذت بخش می کند چون می تواند ساعت ها با دست کشیدن روی بافت یکپارچه آن مشغول شوید. در مجموع کیفیت ساخت را می توان "بسیار خوب" توصیف کرد و به جز کیپ نشدن درپوش پلاستیکی بخش پشتی نمی توان ایرادی به آن وارد دانست.

روی بخش روبرویی پایه دستگاه 5 چراغ LED به چشم می خورند که نشان دهنده میزان باتری و بلندی صدای اسپیکر خواهند بود. در پشت استوانه هم یک درپوش پلاستیکی وجود دارد که با باز کردن آن به ورودی ها و خروجی های دستگاه دسترسی پیدا خواهید کرد. در این بخش یک پورت microUSB برای شارژ کردن اسپیکر و البته اتصال کابل رابط به عنوان آنتن رادیو، پورت 3.5 میلیمتری برای اتصال گوشی با کابل یک به یک AUX یک پورت USB 2.0 برای استفاده دستگاه به عنوان پاوربانک و ورودی کارت حافظه به چشم می خورند.

در بالای دستگاه هم 6 کلید قرار دارند که 4 تای آنها بر روی بافت نخی و دو تا از آنها بر روی یک شاسی پلاستیکی طراحی شده اند. عملکرد این کلیدها به ترتیب توقف و پخش موزیک (جست و جوی خودکار در حالت رادیو)، افزایش صدا (فرکانس بعدی در حالت رادیو)، کلید روشن و خاموش کردن دستگاه، کلید سوییچ بین حالت های مختلف پخش، کلید کم کردن صدا (فرکانس قبلی در حالت رادیو) و کلید فعال و غیر فعال کردن بلوتوث می باشند.

دو بلندگو در دو طرف استوانه و یک بج پلاستیکی با لوگوی تسکو دیگر بخش های اسپیکر TS 2372 را شکل می دهند.

اسپیکر TS 2372 طیف گسترده ای از عملکردها را در اختیار شما قرار می دهد. به جز پخش موزیک که وظیفه اصلی این دستگاه است امکان استفاده از رادیو هم برای شما فراهم شده. در این شرایط سیم microUSB وظیفه آنتن را بر عهده دارد و می توانید تقریبا همه شبکه های رادیویی تحت پوشش در منطقه را به وسیله این دستگاه دریافت کنید.

دیگر قابلیت دستگاه امکان استفاده از آن به جای یک پاوربانک است. به وسیله خروجی USB در نظر گرفته شده برای TS 2372 می توانید آن را به یک گوشی متصل کرده و به جای پاور بانک برای شارژ کردن گوشی از این اسپیکر استفاده کنید.

قابلیت جالب و کاربردی دیگر هم امکان استفاده از این دستگاه برای پاسخ دادن به تماس های دریافتی بر روی موبایلی است که توسط بلوتوث به آن متصل شده. در این شرایط عملکرد دستگاه کاملا رضایت بخش است و حتی نام یا شماره تماس گیرنده هم برای شما خوانده می شود.

اما اجازه بدهید کمی هم به جنبه فنی دستگاه نگاه کنیم. TS 2372 از نسخه 4.1 بلوتوث برای ارتباط با دستگاه های دیگر استفاده می کند که علاوه بر کیفیت و برد مناسب، مصرف انرژی کمتری نسبت به نسخه های قدیمی تر دارد. در کاتالوگ معرفی این دستگاه نوشته شده برد ارتباط به وسیله بلوتوث 10 متر است اما در تست انجام شده این اسپیکر به راحتی می تواند ارتباط خود با موبایل پخش کننده موزیک را تا 15 متر هم حفظ کند.

توان اسمی (P.M.P.O) معادل 700 وات و توان واقعی (RMS) 5 وات دوگانه برای TS 2372 در دفترچه این دستگاه ذکر شده اند و وضوح صدا نیز در محدود 60 دسیبل عنوان شده است. اما باز هم در کمال تعجب شدت صدای تولیدی در محدود 80 دسیبل در تست ثبت شد. هر چند شاید در این محدوده کمی با افت کیفیت مواجه باشیم اما به هیچ عنوان نمی توان از عملکرد بسیار عالی اسپیکر در شدت صدای تولید شده چشم پوشی کرد. در صداهای کمتر کیفیت خروجی بسیار عالی و شفاف است. تمامی جزئیات آهنگ (از جمله بیس که شاید بیشترین توجهات را به خود جلب کند) کاملا به گوش می رسند و حتی کابل AUX موجود در بسته بندی که در ساده ترین حالت ممکن ساخته شده هم کیفیتی بسیار خوب دارد.
advertising