رونمایی گوگل از ایرباد Pixel USB-C

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/10/23
رونمایی گوگل از ایرباد Pixel USB-Cسال گذشته گوگل اولین نسل از ایربادهای خود را با نام Pixel Buds معرفی کرد که به واقع تلاش نافرجامی بود. این ایرباد نه تنها عملکرد نامناسب، کنترلرهای لمسی بیش از اندازه حساس و طراحی قاب غیر قابل قبولی داشت، بلکه با برچسب قیمتی 159 دلار، گزینه مناسبی برای هر کاربری نبود. حال امسال گوگل متوجه این کم و کاستی ها شده و با معرفی ایرباد Pixel USB-C با قیمت 30 دلار، گزینه مناسب و مقرون به صرفه تری برای کاربران تدارک دیده است. از نظر طراحی، ایرباد جدید گوگل تفاوت خاصی با Pixel Buds سال گذشته ندارد و بخش بیرون ایرباد سایز کوچکی دارد که لوگوی G گوگل بر روی آن نقش بسته است.

تفاوت کلیدی میان ایرباد جدید گوگل و پیکسل باد سال قبل در شکل برقراری ارتباط آن است. در حالی که Pixel Buds از طریق یک کابل کوتاه بهم متصل بودند و به واسطه بلوتوث به گوشی هوشمند کاربر متصل میشدند، مدل جدید به کمک کابل بلندتری به هم وصل شده اند و از طرف دیگر توسط یک کانکتور USB نوع C به گوشی هوشمند متصل میشود. علت نام گذاری Pixel USB-C نیز دقیقا همین موضوع است.

به نظر میرسد باید به گوگل اسیستنت به عنوان یک عضو جدایی ناپذیر در گجت های گوگل عادت کنیم. چرا که همانگونه که انتظار میرفت، ایرباد جدید این شرکت نیز از گوگل اسیستنت پشتیبانی میکند. این دستیار صوتی به شکلی ساده و فقط با فشردن دکمه سیاه رنگ روی کابل ایریاد فعال میشود تا دستیار بسیار هوشمند گوگل، به هرگونه سوال کاربر، پاسخ دهد. در عین حال، فشردن طولانی دکمه افزایش ولوم نیز باز هم منجر به فعال شدن گوگل اسیستنت در ایرباد جدید گوگل میشود که این بار شروع به خواندن اعلانات کاربر نیز خواهد کرد.

در نهایت، ایرباد Pixel USB-C قابلیت ترجمه زبان پشتیبانی شده در آن واحد را نیز دارد. این قابلیت نیز از طریق فشردن یک دکمه و به زبان آوردن عبارت “Hey Google, help me speak” و سپس انتخاب زبان قابل دسترس است. سفارش ایرباد جدید و هوشمند گوگل از امروز از طریق فروشگاه های رسمی گوگل با قیمت 30 دلار امکان پذیر است.
advertising