معرفی سگ شیتزو

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/08/23
معرفی سگ شیتزونژاد در بین حیوانات به خصوص سگ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا نژاد حیوانات نشان دهنده مشخصات ظاهری و درونی آنها است. مشخصاتی مانند وزن، خلق، خوی، هوش، وفاداری، مدل های رفتاری و ... است.سگ ها از آن دست حیواناتی هستند که از تنوع نژاد و گونه قابل ملاحضه ای برخورادار هستند. این تنوع نژادی، سگ ها را به حیوانات محبوبی تبدیل کرده است. این محبوبیت در حوزه حیوانات خانگی نیز گسترده شده است. درصورتی که حیوان خانگی شما سگ شیتزو می باشد و یا قصد نگهداری آن را داشته باشید. باید از روش های مراقبتی و نگهداری سگ شیتزو اطلاعات کافی داشته باشید.
یکی از محبوب ترین نژاد در بین سگ ها نژاد شیتزو نام دارد. شیتزو کلمه ای چینی و به معنی شیر کوچک است، سگ شیتزو برخلاف معنی نامش هیچ نشانه ای از خوی درنده ندارد. شیتزو سگی با انرژی و بسیار با محبت، عاشق دوست داشته شدن و عشق ورزیدن است. در میان مردم، نژاد شیتزو به سگ عروسکی معرف است.
وزن آنها بین ۲.۲۰۰ تا ۷ کیلوگرم است و حدود ۲۵ سانتی متر ارتفاع دارند. پوست سگ شیتزو می تواند خاکستری، طلایی، سیاه، سفید، قرمز، سفید، سیاه و سفید باشد. مشخصه ظاهری آنها یک پوزه کوچک و صورت پر مو است. شیتزو، سگ محبوب درباریان چین بوده و از آن به عنوان سگ سلطنتی دربار چین یاد میشده است.
این دسته از سگ ها به عنوان سگ های مقدس شناخته می شدند. زیستگاه اولیه شیتزو در رشته کوهای تبت بوده و با نام سگ تبت شناخته می شده است. بعدها توسط درباریان چین پرورش یافته و نام شیتزو را به این نژاد زیبای سگ قرار دادند. چینی ها تا مدت ها اجازه خروج سگ شیتزو را به بیرون مرزهای خود نمی دادند. سگ شیتزو در سال ۱۹۳۰ به بریتانیا وارد شد و بعد از مدت کوتاهی شیتزو وارد ایالات متحده شد.
معرفی سگ شیتزو
سگ شیتزو معمولا بسیار قوی و سالم است، گرچه از برخی مشکلات سلامتی رنج می برد. حفره پوزه سگ، کوچک و کوتاه است که می تواند تنفس را برای آنها پیچیده کند. ممکن هست هنگام خوابیدن خروپف کنند، اما این مسئله برای نژاد شیتزو مشکل آفرین نخواهد بود. با توجه به قدمت و گذشته این نژاد، آنها به راحتی از حل این مشکلات بر خواهند آمد. از دیگر مشکلات عمومی این نژاد، چشم های برجسته سگ است. این برجستگی چشم های سگ نژاد شیتزو را آسیب پذیر کرده و در مواردی منجر به زخم در چشم های حیوان خانگی شما می شود.
نژاد سگ شیتزو نیاز به مراقبت روزانه دارد. بسیاری از صاحبان این نژاد، با اصلاح زیبای موهای سگ، آنها را به سگ های عروسکی بسیار زیبایی تبدیل می کنند. با این حال تعدادی نیز اجازه می دهند موهای سگ شیتزو رشد کرده و بلند شود. در اینصورت موهای بالای سر سگ را به حالت تاج می بندند تا از فرو رفتن مو در چشمان سگ جلوگیری کنند. موهای نژاد سگ شیتزو، ریزش بسیاری کمی دارد. اگر شما به موهای سگ خانگی آلرژی نداشته باشین، بهترین انتخاب برای داشتن یک سگ خانگی، نژاد شیتزو است. این نژاد به دمای بالا بسیار حساس هستند. حتما توجه داشته باشید که محل نگهداری آنها هوای خنکی داشته باشد.
advertising