تغذیه و رژیم غذایی همسترها

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/10/22
تغذیه  و رژیم غذایی همسترهاغذا دادن به همسترها بخش اعظم نگه داری از آنها می باشد . همسترها نیز مانند بقیه حیوانات نیاز به تنوع غذایی دارند . همچنین بسیاری از غذاها برای همستر مضر می باشد.
غذاهای آماده همستر بهترین غذا برای همستر می باشند . این غذاها دقیقا با توجه به نیاز غذایی همستر تهیه شده اند . همسترها به تغییر غذا عادت ندارند ، در صورتی که نوع غذای آنها را می خواهید عوض کنید باید کم کم عوض کنید.
در صورتی از تخم مغزها برای تغذیه همستر استفاده می کنید ، حتما تخمه آفتابگردان برای تغذیه همستر استفاده کنید.
دادن میوه تازه به همستر . می توانید هر روز یا یک روز در میان مقدار کمی میوه و سبزیجات به همستر بدهید . هفته ای یکبار میتوانید مقداری تخم مرغ پخته به همستر به عنوان پروتئین بدهید . اضافی میوه و سبزیجات تازه را از قفس خارج کنید . هسته میوه ها برای همستر سمی هستند ، قبل از دادن میوه به همستر هسته آنها را جدا کنید.

میوه و سبزیجات مناسب همستر


سیب بدون هسته / گلابی / هلو / آلو / توت / کشمش / شلغم / هویج / کاسنی تلخ / اسفناج / جعفری / کدو / کاسنی / گل کلم / کلم بروکلی / لوبیا سبز / مارچوبه
دادن مواد غذایی سفت به همستر . هفته ای یکبار به همستر خود غذای سفت بدهید این کار برای سالم وتیز ماندن دندان های همستر ضروری می باشد . می توانید آن را از قفس آویزان کنید تا همستر برای خوردن آن تحرک هم داشته باشد.
تغذیه  و رژیم غذایی همسترها

غذاهای ممنوعه و مضر برای همستر


لوبیا / پیاز / سیب زمینی /برگ گوجه فرنگی / ریواس / میوه های خانواده مرکبات / شکلات / الکل / آبنبات

خرید ظرف آب مخصوص همستر


همسترها در آب خوردن در ظرف مشکل دارند و امکان دارد درون ظرف آب بیافتند . یک ظرف مخصوص آب همستر خریداری کرده و با آب جوشیده آن را پر کنید . هفته ای یکبار ظرف آب را تمیز کنید.

شیوه درست غذا دادن به همستر


روزی یکبار صبح یا شب به همستر غذا دهید . حرفه ای ها بهترین موقع غذا دادن به همستر را صبح یا شب می دانند . بعضی افراد غذا دادن در شب را بهتر می دانند زیرا همسترها حیوانات شب زی هستند.
خرید کاسه سرامیکی . همسترها می توانند کاسه های پلاستیکی را چنگ بزنند ، که باعث رشد باکتری می شود . استفاده از ظرف کوچک به جای ظرف بزرگ نیز پیشنهاد می شود . هفته ای یک بار ظرف غذا را تمیز کنید.
روزی یک قاشق سوپخوری به همستر غذا بدهید . از دادن غذای اضافه به همستر خودداری نمایید ، خیلی از افراد بعد از غذا دادن به همستر متوجه سریع خالی شدن ظرف میشوند . همسترها غذای خود را پنهان میکنند بنابراین نگران چیزی نباشید.
advertising