بهترین نوع حیوانات خانگی برای نگهداری در آپارتمان

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/10/07
بهترین نوع حیوانات خانگی برای نگهداری در آپارتماناین روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است. حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغتتان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندانتان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند. اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟
این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌های نقلی شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمان‌ها مانعی برای نگهداری از حیوان خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.
قبل از انتخاب حیوان خانگی ، شرایط را بسنجید
پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودکتان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز بیرون از خانه هستید یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.
اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی، مثلا سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود شکایت همسایه‍‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.
بهترین نوع حیوانات خانگی برای نگهداری در آپارتمان

گربه


بین حیوانات خانگی در جهان گربه‌ها محبوب‌ترین‌اند. اولین ویژگی که گربه‌ها را مناسب نگهداری در فضای آپارتمانی کرده آن است که این موجودات به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی زیاد می‌خوابند و همین باعث شده برای افراد شاغل که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنند انتخاب مناسبی باشند.

سگ


سگ‌ها بر خلاف گربه‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب نیستند. سگ‌ها سر و صدای زیادی دارند، به فضای آزاد زیادی نیاز دارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت.

ماهی


ماهی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از تمامی حیوانات خانگی متمایز می‌کند. تجربه‌ نگهداری از ماهی اصلا به تجربه‌ نگهداری از حیوانات خانگی دیگر مانند گربه یا سگ شباهت ندارد. شما نمی‌توانید ماهی‌ها را بغل کنید، نوازش کنید و در کل ماهی‌ها با شما رابطه‌ احساسی برقرار نمی‌کنند

همستر


اگر قصد دارید برای فرزندتان حیوان خانگی بخرید، شاید انتخاب سگ، گربه یا ماهی چندان مناسب نباشد. چون در نهایت بخش عمده‌ مسئولیت نگهداری از حیوان به گردن شما می‌افتد. اگر می‌خواهید حیوانی بخرید که دردسر زیادی نداشته باشد و فرزندتان به راحتی نگهداری از آن را خودش انجام دهد، احتمالا همستر بهترین انتخاب برای شماست.

پرنده ها


در بین خانواده‌های ایرانی شاید نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده‌ها موجودات بی‌آزار و دوست‌داشتنی هستند، اما بیشترشان سر و صدا دارند. حالا چه جیک‌جیک و آوازهای زیبای قناری و چه جیغ‌های پرنده‌هایی مانند طوطی. به خاطر همین سر و صدا شاید برای زندگی آپارتمانی چندان مناسب نباشند. البته نسبت به سگ یا گربه سر و صدای کمتری دارند.
advertising