رمان رئالیسم راز مادرم اثر جی ال ویتریک

خواندنیکتاب و رمان

- 97/10/04
رمان رئالیسم راز مادرم اثر جی ال ویتریک

نویسنده رمان راز مادرم


رمان رئالیسم راز مادرم اثر جی ال ویتریک، داستانی بر مبنای یک اتفاق واقعی از زندگی فرانچسکا هالامایوا و دخترش هلنا است که در طول جنگ جهانی دوم (در دوران هولوکاست) جان 15 یهودی را نجات دادند.

مترجم رمان راز مادرم


مترجم این کتاب سمیه نصرالهی است و انتشارات مهرگان خرد آن را به چاپ رسانیده است.

مضمون و خلاصه رمان راز مادرم


کتاب راز مادرم (My Mother's Secret)، داستانی بر اساس ماجرای واقعی از زندگی فرانچسکا هالامایوا است که همراه دخترش جان پانزده یهودی را در لهستان و در طول جنگ جهانی دوم نجات داد. او همچنین یک سرباز جوان آلمانی را همزمان در اتاق زیرشیروانی خانه‌اش پنهان کرد. پسرش درحالی‌که واگن پر از تجهیزات برای پارتیزان‌های یهودی در جنگل منتقل می‌کرد کشته شد.فرانچسکا مادری معمولی نیست او زنی بی‌اندازه شجاع و بسیار درست‌کار است که برای نجات جان انسان‌های دیگر، می‌تواند جان فرزندش را به خطر بیاندازد. آن چیزی که فرانچسکا را به عنوان یک انسان از افراد دیگر جامعه‌اش متمایز می‌کند اهمیتی‌ است که برای انسان‌ها قائل است بی‌توجه به نژاد و مذهب آن‌ها و البته شجاع بودنش. او از هیچ‌چیز نمی‌ترسد و این شجاعتش در دل دیگران شعله امید را روشن می‌کند. «هرگز مغلوب ترس نشوید. ترس همه‌جا هست وقتی در حال راه رفتن هستید. موقع غذا خوردن، خوابیدن و حتی وقتی در حال انجام کاری هستید، چیز دیگری جز ترس وجود ندارد.»

قسمتی از رمان راز مادرم


وقتی کوچک تر بودم از مادرم پرسیدم: «چطور بفهمم عاشق شده‌م؟» جوابش این بود: «به وقتش خودت می‌فهمی.» پاسخ او گنگ و مبهم بود و همچنان این سوال در ذهنم بود؛ «واقعا چطوری می‌فهمم؟» او گفت: «چیز بیشتری نمی‌شه گفت جز اینکه اگه نفهمیدی و حسش نکردی یعنی هنوز عاشق نشدی.»
advertising